«Võrguettevõte peab arvestama kehtivate seadusandlike piirangutega, mille järgi on kliendiandmed konfidentsiaalsed. Ilma kliendi nõusolekuta ei ole lubatud kliendiandmete edastamine ka kohalikule omavalitsusele,» ütles Elektrilevi kommunikatsioonijuht Kaarel Kutti Postimehele.
Elektrilevil probleemile kiireid lahendusi ei ole, kuid ettevõte on valmis lahenduste leidmiseks koostööd tegema. «Üks võimalik lahendus on, et võlatöötajad asuvad senisest veelgi enam suunama võlglasi sotsiaaltöötajate poole, kuid paljudel juhtudel ei ole inimesed lihtsalt valmis abi küsima,» lausus Kutti.
Tema sõnul on klientidega suhtluse käigus välja tulnud, et inimesed pole teadlikud kohalike omavalitsuste sotsiaalabi võimalustest ning sellistel puhkudel on võrguettevõte soovitanud pöörduda omavalitsuse poole.
«Kliendid on tagasiside põhjal ka nii üldse sellisest võimalusest esimest korda kuulnud ja tänulikud,» märkis Kutti.
Jaanuari esimesel päeval hukkusid Laekvere vallas Rohu külas majapõlengus 33-aastane naine, viieaastane poiss ja kaheaastane poiss. Päästeameti peadirektor Kuno Tammearu nimetas eelmisel nädalal vastutustundetuks, et majast oli elekter välja lülitatud, kuna ilma elektrita maja on automaatselt kõrgendatud tulekahjuriskiga.
Elektrilevi kommunikatsioonijuhi sõnul oli Laekveres toimunud traagiline tulekahju väga kurb ning ettevõte tunneb kaasa neile, keda õnnetus puudutas. «Nõustume päästeameti juhi seisukohaga, et omavalitsused ja lähedased inimesed peaksid märkama kui lähedane inimene või vallaelanik satub raskustesse ning abi vajab,» märkis ta.
Kutti sõnul käib Elektrilevis iga võlajuhtumi menetlemine juhtumipõhiselt, mille käigus üritatakse kliendiga kokkuleppele jõuda. «Näiteks on kliendil võimalik võlg tasuda maksegraafiku alusel. Aeg, mis kulub võla tekkimisest kuni voolu väljalülitamiseni, on minimaalselt poolteist kuud, kuid enamasti pikemalt. See tähendab, et enne voolu välja lülitamist jõuab kliendile laekuda keskmiselt kaks arvet,» selgitas ta.