Eesti koolijuhtide ühenduse aseesimehe Martin Kaasiku sõnul tuleks koole avalikult võrrelda, kuid mitte nii nagu, neid praegu riigieksamite alusel tehakse.
Koolijuht: eksamipingeread on karuteene
«Olen isiklikult seisukohal, et avalik koolide võrdlemine tuleb kasuks, kuid teha seda vaid riigieksamite punktide kaheldavate aritmeetiliste tehete ja metoodika alusel on väga pehmelt öeldes, karuteene,» ütles ühtlasi Laagna gümnaasiumit juhtiv Kaasik Postimees.ee’le.
Tema sõnul on juba aastaid paljude gümnaasiumiõpilaste peamiseks õpieesmärgiks kujunenud valmistumine riigieksamite sooritamiseks ehk see on saanud eesmärgiks omaette.
«Kohati tundub, et õigem oleks neid koole riigieksamite treeningkeskusteks nimetada. Ja nagu ikka piiratud ressursi korral, jääb üldhariduskooli peamine eesmärk üksnes tahaplaanile. On vaid aja küsimus, mil kõik koolid on sunnitud minetama oma missiooni ning muutuma eksamite sooritamise treeninguasutusteks,» kirjeldas ta probleemi olemust.
«Edetabelid praegusel kujul teenivad, minu arvates, üksnes meedia kommerts- ja kõrvalproduktina ka andekamate õpilastega eliitkoolide täitmise eesmärki.»
Kaasiku sõnul on koole võimalik ning vajalik õiglaselt hinnata ja võrrelda, kuid see nõuab oluliselt suuremaid ressursse, kui ajakirjandusel tõenäoliselt kulutada on võimalik.
Ta kutsus üles loobuma punktitabelite praeguse metoodika järgi koostamisest ja avaldamisest või panustama rohkem vahendeid hariduse arengut toetavate võrdlusülevaadete koostamisse.