Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Tallinna bussirongid lõpetavad tegevuse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy

Täna rivistati Lasnamäel üles viimased Tallinna liinidel sõitvad bussirongid, mis lähevad koos lõppeva aastaga ajalukku.

Vedukbussist ja bussihaagisest koosnevatel ühissõidukitel on  31. detsembril viimane tööpäev ja sellega lõpeb bussirongide 15 aasta pikkune teenistus Tallinna bussiliinidel. Uuest aastast need omapärased ühissõidukid Tallinnas enam sõitjaid ei teeninda.

«Bussirongid on ausalt teeninud välja õiguse minna vanaduspuhkusele. See on juba loodusseadus, et tuleb teed teha uutele tehnoloogiatele, seda ka busside valdkonnas,»  ütles Tallinna Linnatranspordi AS-i juhatuse esimees Enno Tamm.

Tallinna linnavolikogu poolt kinnitatud Tallinna ühistranspordi  arengukava 1999-2001 kohaselt hakkasid tallinlasi teenindama  bussirongid, mis ehitati toonase Tallinna Autobussikoondise tellimusel Tartus busside koostetehases AS Baltscan. Šassii pärineb Rootsi firmalt Scania ja keredetailid Šveitsi firmalt Carosserie HESS AG. Esimene ligi 23,5 m pikkune bussirong jõudis Tallinna bussiliinidele 18. novembril 1999. Kokku valmistas Baltscan Tallinna jaoks 20 bussirongi.

Bussirongid töötasid kõige suurema sõitjateveo koormusega Lasnamäe liinidel. «Nagu aeg näitas, oli bussirongide soetamine majanduslikult õige ning need ühissõidukid tasusid end igati ära,» nentis Tamm.

Praegu sõidab 60. ja 68. liinil veel kuus bussirongi, millele homne tööpäev jääb viimaseks. Bussirongide haagised lähevad vanarauaks, vedukbussidele aga leitakse uus rakendus. Üks bussirong aga restaureeritakse ning säilitatakse vaatamisväärsusena tulevastele põlvedele.

Tagasi üles