Tartus asuv Hugo Treffneri gümnaasium säilitas ülinapilt riigieksamite tulemuste põhjal moodustatud Eesti koolide pingereas esikoha.
Treffner säilitas ülinapilt koolipingerea esikoha
Treffneri õpilaste riigieksamite keskmine tulemus oli 84,42 punkti ning teiseks tulnud Tallinna reaalkool jäi maha vaid 0,12 punktiga.
Võrdluseks, eelmisel aastal oli Treffneri edumaa teiseks jäänud kooli ees üle kümne korra suurem ehk enam kui 1,4 punkti. Reaalkool sai toona kolmanda koha, jäädes Treffnerist maha enam kui 2,3 punktiga.
Treffnerile-reaalkoolile järgneb Prantsuse lütseum 82,80 punktiga, mis vahetas mulluse teise koha seekord kolmanda vastu.
Kohe Lauri Leesi juhitava kooli kannul on Inglise kolledž (82,34), mis oli samal positsioonil ka mullu. Koha võrra ehk viiendaks on tõusnud Tallinna 21. kool (79,82).
Esikümne kõrgeim uus tulija on Tallinna Õismäe Vene Lütseum (79,28), mis tõusis 11. kohalt kuuendaks.
Kui Tallinna ja Tartu koolid välja jätta, oli parim Pärnu Sütevaka humanitaargümnaasium 79,25 punktiga, saavutades sellega üldpingereas seitsmenda koha.
Eelmise aasta viies, Miina Härma gümnaasium (78,25) Tartust on langenud tervelt kolm kohta.Üheksas on Kadrioru Saksa gümnaasium (77,15) ja esikümne lõpetab Gustav Adolfi gümnaasium (77,13).
Eksamitulemuste statistikas arvestati vaid neid koole, kus konkreetse eksami sooritajaid oli üle viie.
Eksamikeskus rõhutas, et tegemist on eksamite põhjal saadavate statistiliste hinnangutega eksamisooritajate tegelikule võimekusele.
Arvestada tuleb keskuse väitel ka seda, et eksamitulemus on tõenäosuslik sündmus.
«See, kuidas konkreetsel eksaminandil eksam õnnestub, sõltub lisaks eksaminandi ettevalmistusele, oskustele ja teadmistele ka mitmetest juhuslikest teguritest,» märkis eksamikeskuse statistik-analüütik Krista Hinno.
Riikliku eksamikeskuse tulemuste põhjal arvutatud tabelisse on koondatud 243 kooli andmed kõigi riigieksamite lõikes ja koondarvuna.
Konkreetse kooli riigieksamite keskmine tulemus ei ole saadud lihtsalt eksamitulemusi kokku liites ja saadud numbrit koolide arvuga jagades, vaid arvestatud on ka seda, mitu õpilast konkreetset eksamit tegi.