Järgmise kolme-nelja-viie aasta ühe magusaima euroraha suurprojekti Rail Baltic ettevalmistamiseks moodustas majandusminister Urve Palo oktoobri alguses eraldi valdusettevõtte.
Suur noos – Rail Balticu liiprid
On see õige või mitte, aga tavaks see on olnud – sarnaste ettevõtete nõukogu kohti on erinevad koalitsioonid jaganud põhimõttel «kaks sulle, kaks mulle». Ettevõtte juht on valitud avaliku konkursiga.
Kõne all oleva meeskonna kiire komplekteerimine tuli Reformierakonnale mõneti üllatusena, sest on tavapärane, et sellise riigiettevõtte nõukogus on vähemalt üks majandusministeeriumi ja üks rahandusministeeriumi ametnik (viimast nõuab ka riigivaraseadus) ning üldise tavana koalitsioonipartnerite mõlema poole esindaja.
Euroopasse viiva Balti riikide ühisettevõtte Eesti tütarettevõtte juhiks sai endine Eesti Raudtee juhatuse liige Indrek Orav (sõelale jäi esmalt seitse, siis kaks kandidaati), nõukogu liikmeteks said Illar Kaasik, Anti Moppel ja Agris Peedu.
Kaasik on kuulunud nii Sotsiaaldemokraatliku Erakonna (SDE) kui ka Reformierakonna ridadesse. Pikemalt ja tihedamalt on ta aga varem olnud seotud sotside ning eeskätt Paloga Viimsi valla asjades (viimane on olnud sotside Viimsi piirkonna juht). Moppel on majandusministeeriumi nõunik, Peedu rahandusministeeriumi esindaja.
Märksõnad
- Aivar Sõerd
- Eesti Raudtee
- Eiki Nestor
- Ene Ergma
- Euroopa Liit
- euro
- evr
- evr cargo
- haridusminister
- irl
- Jevgeni Ossinovski
- kaitsepolitsei
- koalitsioon
- leedu raudtee
- majandusminister
- Mihhail Stalnuhhin
- Oleg Ossinovski
- Peep Aru
- Priit Toobal
- Rail Baltic
- Raivo Vare
- raudtee
- raudteeäri
- SDE
- sotsid
- taavi madiberk
- Urmas Sõõrumaa
- Urve Palo
- Viljar Arakas