Põhja prefektuuri politseinikud kontrollisid eile koos rehviliidu esindajatega talverehvide kasutamist ja seisukorda Tallinnas, kokku registreeriti üheksa rehvidega seotud rikkumist.
Rehvireid tuletas meelde probleeme veoautode rehvidega
Päeva jooksul kontrolliti 230 sõidukit, millest kuuel olid all nõuetele mittevastavad rehvid ning kolmel suverehvid, teatas rehviliidu pressiesindaja.
Põhja prefektuuri liiklusjärelevalvekeskuse juhi Elari Kasemetsa sõnul tõid suverehvidega sõitvad autojuhid põhjenduseks selle, et nad ei ole veel vahetusse jõudnud. «Eile pidasime kinni ka reka, mille rehvid olid sedavõrd kulunud, et rehvide pindmine kiht oli täiesti maas ja mügarlik. See sõiduk oli väga ohtlik nii endale kui kaasliiklejatele, mistõttu suunati see koheselt rehvivahetusse. Nõuetele mittevastavate rehvide ja suverehvidega sõitmine on tõsine risk kõigile. Paneme kõigile autojuhtidele südamele, et nad kontrolliksid oma rehvide seisukorda ja reeglitele vastavust,» ütles Kasemets.
MTÜ Eesti Rehviliit tegevjuhi Kaur Kuurme sõnul oli kontrollitud sõiduautode rehvide seisukord võrdlemisi hea, aga muret tekitab just veoautorehvide seisukord. «Juhid arvavad, et liikluses võib osaleda rehvidega, millel puudub rehvimustri jääksügavus või rehvimuster on juba täielikult koorunud. Sellised rehvid on juba plahvatusohtlikud ning nende purunemisel kaotab veokijuht sõiduki üle kontrolli, mille tagajärjed võivad olla fataalsed,» ütles Kuurme.
Kuurme sõnul on põhjendatud veoauto rehvimustri kohustusliku jääksügavuse tõstmine vähemalt kolme millimeetri peale talvisel ajal, nagu on sõiduautodel ja liinibussidel. «Kohustuslik jääksügavus on kehtestatud põhjusega ning on loogiline, et samad nõudmised laienevad kõikidele sõidukitele,» lisas Kuurme.
Kuurme tuletab autojuhtidele meelde, et kulunud ja kasutamiskõlbmatud rehvid saavad eraisikud tasuta ära anda rehvide kogumispunktides.
«Eranditult kõik autorehvidega tegelevad ettevõtted peavad organiseerima rehvide edasise kogumise ja taaskasutusse suunamise - kas ühinedes Rehviliidu või Rehviringluse kogumissüsteemiga või luues oma kogumisvõrgu. Needsamad vanarehvide ringluse eest vastutavad ettevõtted maksavad ka kinni rehvide kokkukogumise kulud, mida ei tee paraku mitte kõik rehviettevõtted,» ütles ta.
Rehvikontrolli eesmärk oli tõsta autojuhtide teadlikkust õigete rehvide valimisel ning juhtida tähelepanu sellele, et kulunud või talveks mitte ettenähtud rehvide kasutamine kahandab oluliselt sõidu turvalisust ja kvaliteeti.
Talverehvid on kohustuslikud 1. detsembrist 1. märtsini. Talverehvi muster ei tohi olla kulunud ebaühtlaselt ning mustri sügavus peab olema vähemalt kolm millimeetrit.