Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Vaida silla ekspertiisile ja uuele projektile kulub veel üle 30 000 euro

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tiina Kaukvere
Copy
Vaida silla katkine koht paigati ajutise laudisega.
Vaida silla katkine koht paigati ajutise laudisega. Foto: Mihkel Maripuu

Maanteeamet sõlmis lepingu OÜga Järelpinge Inseneribüroo, kes teostab lagunevale puitsillale ekspertiisi ja koostab projekti silla ümberehitamiseks. 

Sõlmitud lepingu maksumus on 33 285 eurot. OÜ Järelpinge Inseneribüroo peab uue tehnilise projekti koostama aprilliks, kinnitas maanteeameti avalike suhete peaspetsialist Allan Kasesalu.

Pärast tehnilise projekti valmimist saab hinnata silla remondi kogumaksumust. Kevadel loodab amet jõuda ehitushankeni, et ülepääs kapitaalselt korda teha.

«Võimalik, et järgmisel aastal tuleb välja vahetada kogu silla käigutee,» on varem nentinud maanteeameti ehitusosakonna projektijuht Taivo Kurg.

«Tellija poolt on projekteerimistingimustega sätestatud viaduktialuse kõrgusgabariidi oluline suurendamine ca 5 meetrilt ca 6 meetrini. Ehk sõltumata olemasoleva tekiehitise seisukorrast ja koostatavate eskiisprojektide ning eeldatava ehitise «elukaare» maksumuse põhjal valitavast konstruktsioonist võiks eeldada viadukti tekiehitise osalist või täielikku asendamist ja mõningate tehniliste lahenduste muutmist, mille maksumust hetkel on vara prognoosida, teadmata väljavalitavat tehnilist lahendust ja tööde mahtusid,» kirjeldas Järelpinge Inseneribüroo juht Aivar-Oskar Saar.

Silla ajutine remont läks juba maksma 31 922 eurot ning selle tulemusena on sild oktoobri lõpu seisuga jalakäijatele ohutu.

Mädanema hakanud Vaida jalakäijate silda küll toestati enne talve, ent lumepuhastustehnikat sinna siiski peale lasta ei saa. Maanteeameti kinnitusel tuleb sel talvel teehooldajal lumi koristada sillalt käsitsi.

5. augustil avastas maanteeamet, et osa 2008. aastal rajatud Vaida jalakäijate silla kõnniteest on sisse vajunud. Nimelt olid silla kandeprussid mädanema hakanud.

Seejuures oli silla garantiiaeg läbi saanud eelmisel sügisel. «2008. aastal oli ehituses tavapärase garantiiaja pikkuseks kaks aastat. Viimastel aastatel on Eestis hakatud kasutatama ka viie aasta pikkust garantiiperioodi, kuid silla vanus (tänaseks ca kuus aastat) ületab ka selle,» ütles Lemminkäinen Eesti ASi juhatuse esimees Sven Pertens, kes on öelnud, et ei soovi kahjustuste põhjuste üle spekuleerida, sest need peab selgitama välja ekspertiis.

Silla eelnevatel ülevaatustel (2009–2013) ei olnud maanteeameti väitel võimalik probleeme avastada, sest konstruktsioon jäi asfaltkatendi alla. Maanteeameti peadirektori asetäitja Kaupo Sirk rääkis, et tagantjärele on näha silla puitosal tumedamaid laike, millest oleks võinud järeldada, et tekkimas on probleem.

Silla projekteeris ettevõte Resand AS ning ehitas AS Talter, nüüdne Lemminkäinen Eesti AS. Ehituse üle tegi järelevalvet Ramboll Eesti AS. Silla konstruktsioonid on tootnud Peeter Puit OÜ.

Vaida silla saaga

  • 124 meetri pikkune liimpuidust jalakäijate sild valmis 2008. aastal.
  • Vaida-Aruvalla teelõigu maksumus oli 530,6 miljoni krooni, millest 275 miljonit tuli Euroopa ühisfondidest. Jalakäijate silla maksumus oli umbes 11,5 miljonit krooni.
  • Innovaatiline sild pälvis konkursil «Eesti Parim Puitehitis 2008» eriauhinna liimpuidu parima kasutuse eest.
  • Tänavu 5. augustil avastas maanteeamet, et osa silla kõnniteest on sisse vajunud ning sild suleti ajutiselt.
  • Septembris ja oktoobris teostati avariiremonti ning sild on oktoobri lõpuga taas avatud.
  • 17. novembril sõlmis maanteeamet lepingu OÜga Järelpinge Inseneribüroo ekspertiisi ja projekti tegemiseks, mis peavad valmima aprilliks 2015.
Tagasi üles