Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Uus seadus lubab telefilmides tihedamini reklaami näidata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Televiisor. Teler. Graffity Tallinnas.
Televiisor. Teler. Graffity Tallinnas. Foto: Hendrik Alla

Kultuuriministeerium saatis justiitsministeeriumile kooskõlastamiseks ringhäälingu seadust asendama hakkava meediateenuste seaduse eelnõu, mis lubab televisioonis täispikki filme senisest tihedamini reklaamiks katkestada.

Eelnõu kohaselt võib telefilme, kinofilme ja uudistesaateid katkestada telereklaamiks või otsepakkumiseks üks kord iga vähemalt 30-minutilise programmiaja kohta. Kehtiv Euroopa Liidu piirideta televisiooni direktiivi norm lubas katkestada täispikki filme reklaamiks ja otsepakkumiseks üks kord saateaja iga 45 minuti kohta.

Meediateenuste seaduse eelnõu ei sea enam reklaamile päevamahu piiri, kuna see norm ei omanud praktilist tähtsust ega olnud tõhus meede teenuse tarbijate kaitseks liigse reklaamitulva eest, seisab seletuskirjas. Samas säilib keskne tarbijakaitseline nõue, et reklaami ja otsepakkumise maht ei tohi olla suurem kui 12 minutit tunnis.

Uues direktiivis pole enam ka nõuet, et üldjuhul peab telesaadete reklaamiks katkestamise vahe olema vähemalt 20 minutit.

Säilivad nõuded telereklaami ja otsepakkumise selge eristatuse ja äratuntavaks tegemise kohta saadetes. Endiselt kehtivad normid, et reklaami ja otsepakkumist peaks edastama saadete ajal nii, et võetakse arvesse saadete loomulikke pause, vormi ja kestvust ega kahjustata saadete sisu õiguste valdajate õigusi ja saadete terviklikkust.

Uue normi kohaselt võib reklaamiks või otsepakkumiseks katkestada vaid neid lastesaateid, mis kestavad üle 30 minuti. Selliseid lastesaateid saab katkestada reklaamiks või otsepakkumiseks üks kord iga 30-minutilise saateaja kohta.

Tagasi üles