Eesti klaasikunstnike ühenduse näitusel Tartu kunstimajas on üks üllatavaimaid töid Tallinna kunstniku Piret Ellamaa «Kollektsioon». See koosneb viiest sametpadjal välja pandud klaaspeenisest, millel on heegeldatud pitsümbris. Tartu Postimees kirjutas väljapanekust ja eeskätt sellest teosest 3. detsembril, kuid kunstnikult ei küsinud midagi. Nüüd sai küsitud: miks on «Kollektsioon» tehtud ja miks just nõnda vormistatud?
Tellijale
Ajaleht küsib: miks on «Kollektsioon» tehtud ja miks just nõnda vormistatud?
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vastab kunstnik Piret Ellamaa:
Peenist on nüüdiskunstis ülekaalukalt negatiivse varjundiga kujutatud. Või siis kuidas seda ka kujutatud pole, reaktsioon on enamasti negatiivne. Või siis, et kui tahame kedagi väga solvata, nimetame teda suguelundite nimedega. Miks? Minu arvates on inimese keha ilus. Peenis on mehele üks igati tähtis organ. Naise jaoks on see külvik, mis külvab seemne kasvukohta.