Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Projekteerijad pakkusid kergliiklusühenduseks kaheksa varianti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: TPM

Eilsel avalikul arutelul ei selgunud veel, milline projekteerimisfirma pakutud kaheksast variandist võiks olla kesklinna ja Maarjamõisa ühendamiseks kergliiklejatele parim.

Ühinenud Arhitektide OÜ insener Eenok Järg alustas umbes paarikümnepealise publiku ees esitlust sellega, et tõi kõigepealt välja Näituse tänava raudteeületuskohta ja Riia tänava viadukti alust kõnniteed kasutavate inimeste arvu.

Statistika järgi liigub raudteeviadukti alt ööpäevas läbi 4500 jalakäijat ja jalgratturit. Näituse tänava ületuskohta kasutab veidi üle 3000 kergliikleja. Väga suur osa neist on kesklinna ja Maarjamõisa väljal asuvate Tartu ülikooli õppehoonete vahet liikuvad tudengid.

Eenok Järgi pakutud kaheksast variandist kuus olid sillad ja üks tunnel ning viimasena soovitas insener Riia tänava raudteeviadukti alust kõnniteed laiendada. Kuna ülekäik peab arvestama puudega inimestega, sisaldasid pea kõik sillavariandid ja tunnel väga pikki peale- ja mahaminekuid. See aga venitab ülekäigu pikaks ja tülikaks.

Kõige rohkem plusse tõi Järg välja kaheksanda ehk viaduktialuse sillaaugu kohta, kuna see ei vaja treppe ega kaldteid ning on selgelt kõige odavam. «See on kõige taskukohasem ja kõige lühem,» lausus ta.

Tagasi üles