Päevatoimetaja:
Lomely Mäe

Nikolai Põdramägi: Tartu Tasku terminal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pildil Nikolai Põdramägi.
Pildil Nikolai Põdramägi. Foto: Margus Ansu / Postimees

Sel neljapäeval on Tartu linnavolikogu päevakorras Tartule väga tähtsa detailplaneeringu arutelu. Kehtestamisele tuleb detailplaneering, kus pannakse paika Tasku laiendamine ja uue bussiterminali, mitte enam bussijaama asukoht selles.

Bussijaama teema on juba halli habemega. Sellest on kirjutatud palju artikleid. Linnarahvas ei ole olnud rahul, kuna palju on olnud häma, valet ja vassimist.

Tuletan tartlastele lühidalt meelde, kuidas käis praeguse bussijaama ehitus. Esiteks lasti eelmine, arhitektuuriliselt tunduvalt ilusam bussijaam laguneda, et see siis lammutada. Praeguse bussijaama ehituse leping oli nii sõlmitud, et ehitaja AS Estiko sai 1996. aastal bussijaama krundi tasuta.

Praegune bussijaam ehitati 2003. aastal teadlikult äpu ja ajutine. Lõppeesmärk on olnud bussijaam ja avaturg sellest piirkonnast üldse minema kihutada.

Nüüd on aru saadud, et bussijaama võiks Tasku pista, siis ta toob tulu Tasku omanikele. Rahvaküsitlust nii tähtsas küsimuses ei ole korraldatud. Minu jaoks täiesti müstika: Tartu vaksalihoone on juba ühe ärimehe korteris, nüüd saab bussijaam olema teise ärimehe Taskus.

Tagasi üles