Liiklusasjatundja ning sõiduõpetaja Johannes Pirita peab eriti ohtlikeks neid kohti, kus kergliiklustee ristub autoteega.
Pirita: ratturid ei jälgi autosid
Pirita ise põrkub pidevalt kokku niisuguse olukorrga Tabasalus, kus jalgratturid, vahel isegi mopeedid, kihutavad mööda kergliiklusteed ning ei jälgi elamukvartalitesse pööravaid autosid.
«Seal on nii ohtlik, jalgratturid sõidavad läbi kiirusega võib-olla kuskil nelikümmend kilomeetrit tunnis, kuid ei vaata vasakule ega paremale,» kirjeldas Pirita olukorda. «Seal võib küll varsti õnnetus juhtuda.»
Liikluseeskirja järgi peab rattur või rulluisutaja sellises kohas autole teed andma. Tegelikult on aga olukord vastupidine. Nüüd soovitab uuendatud liiklusseadus niisugustesse kohtadesse kergliiklusteel paigaldada märgid «Anna teed», aga ei saa olla kindel, kas ratturid neid ka jälgivad.
Pirita selgitas, et uue liiklusseaduse järgi võib jalgrattur rattaga sõites ületada sõiduteed jalakäijatele mõeldud ülekäigurajal, kuid ta ei tohi seejuures segada autosid.
«Aga ma ei ole küll kuskil näinud, et jalgrattur annab ülekäigurajal autodele teed,» ütles Pirita.
Pirita mainis ka seda, et uue liiklusseaduse järgi ei ole enam olemas kergliiklusteid. Nüüd on nende asemel jalgratta- ja jalgteed, kuid sisu on samaks jäänud.