Kedripoed jäävad suurte jaekettide laienemisele paratamatult alla ja alkoholimüügi keeld lõpetab agoonia kiiremini, ellujäämiseks tuleb uus nišš leida, kommenteerib Tallinna kaubanduspindade turul toimuvat 1Partner Kommertskinnisvara juhtiv partner Tanel Tarum.
Keldripoed peavad muutuma või surevad välja
Tallinna «mägede» keldripoed on tõenäoliselt määratud hääbumisele. Klassikalise keldripoe kontseptsioon ja üldilme on sisuliselt kadunud maailma mälestusmärgid. «Pühapäevane või ka laiem alkoholi müügikeeld on lihtsalt katalüsaator, mis sunnib keldripoed ümber orienteeruma,» sõnas Tarum.
«Paljudes riikides on lähipoodide kontseptsioon väga elujõuline, sest inimene ei soovi minna piima-leiva ostmiseks suurde kaubanduskeskusesse seiklema. Kui hinnaga suurele ketile vastu ei saa, siis tuleb midagi muud paremini teha – näiteks müüa teistsugust kaupa, teenindust või atmosfääri,» soovitab Tarum väikepoodidel oma ärikontseptsiooni muuta.
Tarumi sõnul on üks võimalustest liikuda toidukaupade tiheda konkurentsiga sektorist mõnesse muusse kaubanduse nišivaldkonda. Üheks võimaluseks on kujundada kaupluseruumid ümber koduseks kohvikuks või jagada hoopis keldripind panipaikadeks, millest kõrgematel korrustel asuvad korterid puudust tunnevad.