Õiguskantsleri avalike suhete nõunik ütles, et Teder ei kavatse sellel teemal Tallinnaga enam edasi vaielda.
Teder saatis septembris Tallinna linnavalitsusele märgukirja, milles tegi ettepaneku eralasteaedade toetamise korda parandada.
Õiguskantsler leidis, et osa suvel kiiruga muudetud määruse punkte pole põhiseadusega kooskõlas lapse parimate huvide järgimata jätmise tõttu ning seetõttu, et nad pole üheselt arusaadavad. Nii osutas ta tähelepanu kahele punktile, mis ütlesid, et toetust makstakse tingimusel, et laps on kantud Tallinna hariduse infosüsteemi ning vanem on taotlenud lapse vastuvõttu kolme munitsipaallasteasutusse. Samuti pidas Teder probleemseks taotluste esitamiseks määratud tähtaega.
Ühtlasi soovitas ta linnal muuta eralasteasutuse toetamise tingimusi paindlikumaks, et linn võiks erandjuhtudel maksta eralasteasutuse toetust ka nende laste eest, kellele linnal on pakkuda koolieelses munitsipaallasteasutuses kohta, ent kelle lasteaia vahetus võib oluliselt kahjustada lapse huve.
Tallinn teatas õiguskantslerile vastuseks, et nõustub kahe määrusepunkti mitmetimõistetavusega ning kaalub nende muutmist. Samuti lubati määruse jõustumisaeg 15. augustilt septembrisse lükata.
Muus osas jäi linnavalitsus aga oma seisukoha juurde. Tallinna abilinnapea Mihhail Kõlvart rõhutas oma vastuses, et linn maksab eralasteaedades käivatele lastele toetust vabatahtlikult, seadus seda ei kohusta. Seega on nad seisukohal, et täiendavate võimaluste loomisega ei kahjustata kellegi huve.
«Tallinna Hariduse Infosüsteemi andmete põhjal saab öelda, et eralasteasutustes käivast 636 Tallinna lapsest oli enne määruse andmist munitsipaallasteasutusse koha taotlejana infosüsteemi kantud ainult 230 last. 406 last kanti infosüsteemi peale määruse andmist. Seega väidame, et olulise hulva vanemate huvi on saada linnalt toetust eralasteasutuses käimiseks, mitte kohta munitsipaallasteasutuses ning eralasteaia koha kasutamine ei ole enamuses lapsevanema sundvalik,» kirjutas Kõlvart.