Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Lennake.

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinna lennujaam on reisijate arvult maailmas helveskaalus.  Tartu lennujaama märgib alumine sirgjoon.
Tallinna lennujaam on reisijate arvult maailmas helveskaalus. Tartu lennujaama märgib alumine sirgjoon. Foto: Erik Sakkovi ettekande slaidid

Lennake. Just selline sõnum oranžis kirjas jäi pikalt ekraanile, kui Tartu volikogu läinud neljapäeval otsis vastust linnale olulisele küsimusele, kuidas parandada Tartu lennuühendusi. Päev varem oli Flybe andnud teada, et müüb oma põhjala äri, arutelu volikogus kandis selle sõnumi pitserit, kuid ei olnud sellest ajendatud ja oli juba varem kavandatud.

Arutelu taust on see, et pärast seda kui Estonian Air proovis Tartust lende Stockholmi ja Tallinna ning Air Baltic Riiga, on ainsana alles jäänud Helsingisse lendav Flybe, kelle 68-kohalise lennuki täitumus oli oktoobris 53,7 protsenti. Lennuajad on aga tartlaste meelest ebasobivad, sest hommikustele jätkulendudele Helsingisse ei jõua ja õhtuks koju tagasi ka enamasti ei saa.

Esimesena tõusis kõnetooli linnapea Urmas Klaas, kes rääkis Tartu arengustrateegiast aastani 2030 ja et on olulised kiired turvalised transpordiühendused. Sealjuures neljarealine Tallinna maantee, kiirraudtee Tallinna ja Riiga, rahvusvahelised lennuühendused ja laevaühendus Venemaale.

Tagasi üles