Postimees tegi staažika NB Etakso taksojuhi Ken Vaaraku uues elektritaksos kaasa proovisõidu. Elektritakso kiirendab sajani viie sekundiga ja sõidab laadimata 150 kilomeetrit, on aga seejuures vaikne ja mugav.
Kuidas möödub kliendi sõit elektritaksos?
Taksojuhi sõnul on elektritakso eelis see, et ta on väga vaikne ja mugav. «Mulle meeldib, et ta läheb edasi sujuvalt. Ma olen ise taksonduses küllaltki kaua olnud ja alguses olin mõnevõrra negatiivselt häälestunud selle elektri värgi suhtes. Kui auto ära proovisin, siis on hoopis midagi muud,» iseloomustas Vaarak auto omadusi.
Vaaraku sõnul elektritaksode kliendibaas suureneb ning autosi tuleb juurde võtta. Aasta lõpuks tahaks tema sõnul firma Tallinnas 30-40 autoga opereerida. «Autodes ei ole probleemi, pigem on see juhtides, häid juhte on vähe,» kurtis Vaarak.
Abilinnapea Sarapuu mainis taksode esitlusel, et elektritaksod on nõnda vaiksed, et naabrimees ei kuule ega näe, kellega klient koju saabub. «Mu kadunud vanaisa ostis kunagi mootorratta. See oli igavene kolakas ja meil maal oli aiavärav selline, mis hirmsasti kolksus kogu aeg. Selle asemel, et aia värav ära määrida ilusti, tõstis ta selle mootorratta üle aia, et vanaema ei kuuleks, kui vanaisa ära läheb,» rääkis taksojuht lõbusa loo oma vanaisast, kes salaja kodust välja hiilis.
Sõit elektitaksos tundus vaikne ja sujuv, kuid ei erinenud olululiselt tavalistest taksodest. Kliendi emotsioon teenusest sõltub eelkõige teenuse kvaliteedist ja taksojuhist, kes antud juhul oli igati laheda ning viisaka olemisega.
Taksojuhi sõnul saab ühe laadimisega sõita 150 kilomeetrit, laadimine võtab uue kiirlaadijaga aega ligikaudu 15 minutit. NB Etakso sõidukilomeeter maksab 0,6 eurot. Uute autode arvestuses, mida kasutavad näiteks Tallink taksod ja Tulika, on elektritaksoga sõitmine soodsam. Odavamad taksofirmad, mis sõidavad vanemate autodega, hinnad algavad 0,34 eurot kilomeeter.