Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Veokijuhtide rasked rikkumised tõid ettevõtetele kaela kontrolli

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tiina Kaukvere
Copy
Veokid. Foto on illustreeriv.
Veokid. Foto on illustreeriv. Foto: Sille Annuk / Tartu Postimees

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis (MKM) toimus eile autokaubaveo komisjoni koosolek, kus vaadati läbi MKMile esitatud selgitused vedajatelt, kelle korraldatud autovedudel on nii Eestis kui välisriikides viimase 12 kuu jooksul avastatud raskeid õigusrikkumisi.

MKM alustas tänavu teisel poolaastal haldusmenetluse 22 vedaja suhtes, kelle korraldatud autovedude kontrollimisel oli avastatud raskeid õigusrikkumisi, mille eest karistati vedajat või vedu teostanud autojuhte.

Haldusmenetlusega oli vedajatel võimalus esitada MKMile kirjalik seletus asetleidnud õigusrikkumiste ja vedaja poolt tarvitusele võetud abinõude kohta rikkumiste edaspidiseks vältimiseks.

Kõige enam autoveoalastest rasketest rikkumistest esines sõiduki või autorongi lubatud tegeliku massi rohkem kui 20 protsendilisi ületamisi. Sellele järgnesid autojuhi sõidu- ja puhkeaega salvestava sõidumeeriku tööd häiriva seadme kasutamised ning sõidumeeriku salvestuslehtede või digiandmete võltsimised. Sagedased on ka autojuhi sõidu- ja puhkeaja nõuete rasked rikkumised.  

Vedajate selgitusi arvesse võttes langetas autokaubaveo komisjon otsused seitsme vedaja suhtes. Ühele vedajale, kelle rahvusvahelistel vedudel tuvastati korduvaid raskeid autoveoalaseid õigusrikkumisi, otsustas komisjon teha MKMile ettepaneku hoiatada vedajat kirjalikult ja anda teada, et raskete autoveoalaste rikkumiste edaspidisel ilmnemisel võidakse kaaluda rangemate meetmete rakendamist.

Kahele teisele vedajale, kelle rahvusvahelistel vedudel tuvastati sõidumeeriku kasutamise ning sõidu- ja puhkeaja nõuete raskeid rikkumisi, otsustas komisjon teha ettepaneku tööinspektsioonile teostada nende vedajate juures põhjalikum kontroll autojuhtide sõidu- ja puhkeaja nõuete täitmise ning selle kohta peetava arvestuse kohta.

Ülejäänud nelja vedaja korduvate raskete õigusrikkumiste osas otsustas komisjon teha ettepaneku ERAA-le kui autoveo tegevusloa andjale kontrollida nende vedajate vastavust oma alal tegutsemiseks kehtestatud nõuetele.

Tagasi üles