Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Kanda narrimütsi ehk kuningakrooni?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mõnel hetkel hoiab publik hinge kinni, kui osatäitjad poodiumil piruette teevad.
Mõnel hetkel hoiab publik hinge kinni, kui osatäitjad poodiumil piruette teevad. Foto: Silver Vahtre

Tartu üliõpilasteatris Kalev Kudu lavastatud «Hot» toob meid keskajast tänapäeva. Vaadeldes nüüdisaja ühiskonda tekib vahel kahtlus, et ega me viimaks ajarattal tagasi keskaega pole sõitnud.

Privilegeeritud paavstivõim, varjatud kujul peetavad ristisõjad ning viis, kuidas teenijad ihkavad saada valitsejaks, asetades krooni endale ise pähe. Sellest kõigest kirjutas William Shakespeare juba 17. sajandi alguses «Hamletis». Tollesama sajandi viimasel veerandil aga võttis Jacob Michael Reinhold Lenz sama loo uuesti ette oma teoses «Inglane».

Sellest tekib omakorda mõte, et ajal kui sellisel pole mingit adekvaatset mõõdet, ning jääb mulje, et nende nelja möödunud sajandi kestel pole midagi suurt muutunud.

Tagasi üles