Majandusgeograafi Hardo Aasmäe sõnul on läbi Pärnu kulgev Rail Balticu trass vale, kuna see kustutab Kagu-Eesti ära.
Aasmäe: läbi Pärnu kulgev trass kustutab Kagu-Eesti ära
«Kui paneme transpordikoridori üle Tartu, kus maa on juba riigi oma, hoiab sellega kokku sadakond miljonit eurot, kas või maade võõrandamisest. Teiseks, Pärnu seda ei vaja. Kolmandaks, mis on üsna uskumatu ja millest on vähe räägitud - kui see 240 km/h kiirusega reisirong hakkaks sõitma, siis Tallinn on kõige väiksem linn maailmas, mis on selle lõpp-punktina, aga tegelikult on nii, et mida suurem linn, seda kiirem põhimõtteliselt võiks olla rong, mida väiksem linn, seda väiksemad kiirused, siin on eksitud mitme põhimõttelise asja vastu,» rääkis Aasmäe ETV saates «Vabariigi kodanikud».
Kodanikuühenduse Avalikult Rail Balticust esindaja Vahur Tõnissoo märkis saates, et tavaliselt rajatakse uut taristust, kui olemasolev on oma läbilaskevõime ammendanud, kuid täna Eesti raudteetaristu puhul seda juhtunud ei ole, ta lisas, et rääkides kaubaveost, siis on täna põhja-lõuna suunaline taristu olemas.