Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Komisjon uurib Jõhvi valimisliitude valimiskulusid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Merike Teder
Copy
Artikli foto
Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Erakondade rahastamise järelevalve komisjon alustas haldusmenetlust valimisliitude Jõhvi Heaks ja Jõhvi−Meie Kodu suhtes, et selgitada välja, kas ja kui suures ulatuses jätsid nad  eelmisel sügisel toimunud kohalike valimiste kampaania tegelikest kuludest osa deklareerimata, kirjutab Põhjarannik

Menetluse ajendiks sai tänavu oktoobris Põhjarannikus ilmunud lugu, milles viidati, et valimiskampaaniat tehti tunduvalt suuremas mahus, kui kajastavad komisjonile esitatud ametlikud kuluaruanded.

Valimisliidu Jõhvi Heaks esitatud aruande järgi kulus kampaaniale  vaid 2422,81 eurot. Aruandes deklareeriti üksnes neli kuluartiklit: üks ligemale tuhande euro suurune arve Põhjarannikus ilmunud reklaami eest, 500eurone reklaamtrükiste arve ja kaks väikekulude arvet.

Samas ei kajastu aruandes mitmed muud nähtaval olnud kampaaniakulud. Jälgegi pole välireklaamist, Jõhvi elanike postkastidesse saadetud tasuta telekavadest koos valimisliidu reklaamidega, mis hõlmasid vähemalt 16 lehekülge, samuti teistes trükiväljaannetes ilmunud reklaamide kulutusi.

Tauno Võhmar, kes oli valimisliidu ametlik esindaja ja ühtlasi ka kulude aruande esitaja, on Põhjarannikule väitnud, et valimisliidul polnudki rohkem kulutusi, kui on deklareeritud. Eduard Rae tunnistas seevastu, et ta kulutas oma taskust välireklaamideks ja lehereklaamideks 1500 eurot.

Valimisliit Jõhvi − Meie Kodu deklareeris valimiskuludeks 4226 eurot. Arvestades reklaamide suurt mahtu tasuta levitatavas trükises Panorama ja kohalikus kaabeltelevisioonis, mis mõlemad kuuluvad valimisliidu liidrile Nikolai Ossipenkole, on põhjust kahelda, et valimiskampaania tegelik hind oli oluliselt suurem.

Tagasi üles