Mõned head aastad tagasi tuli Tallinna Sadamal (TS) idee: peaks ampluaad laiendama. Sadamaäri on kena küll, aga seal on omad piirid, pluss alatine oht, et Venemaa kaubaveod kahanevad või hoopis kaovad. Tarvis oleks laieneda riigi laevandusse. St laevandusse, mille teenust tellib riik, kust saab ühtlase rahavoo. Nagu näiteks jäälõhkuja, mille teenust riik igal talvel ostab. Võib-olla oligi jäälõhkuja ost sügisel 2012 just selle idee algus, mine võta kinni. Igal juhul oli loogiline jätk suurte saarte vahet sõitvate parvlaevade omandamine.
Tellijale
Aivar Õepa: Partsi plaan ja Leedo vorstiviil
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ideel on poliitikute poolt vaadatuna jumet ses mõttes, et ükskõik, kas parvlaevad kuuluvad Vjatšeslav Leedole, Olav Miilile või kellelegi teisele, laevade prahirahast tekkiv rahavoog läheb suures osas riigikassast mööda. Aga kui kuuluvad riigiettevõttele, tuleb osa dotatsiooni dividendidena riigikassasse tagasi. Ükskõik mis parteid parasjagu valitsuses on, rahavoog on ja jääb. Selle mõtte juures on kerge konsensust leida.