Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Torm sundis rongid tundideks paigale

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Edelaraudtee rong..
Edelaraudtee rong.. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Eile õhtul kestis rongisõit Tartust Tallinna tavapärase 2,5 tunni asemel kolm korda kauem, sest äikesetorm oli Eesti Raudtee side- ja juhtimissüsteemid rivist välja viinud.

Seisakud puudutasid Edelaraudtee ronge, mis väljusid Tallinnast kell 17.10 ja 20.09 ning kell 19.54 Tartust väljuma pidanud rongi. Sihtkohta jõudsid rongid alles tunde pärast sõiduplaanis ettenähtud aega.

19.30 asemel jõudis rong Tartusse kella 23 paiku ehk kolm ja pool tundi hiljem. 22.30sest saabumisest sai kella kahene. Viimane rong jõudis Tallinna kella 22 asemel hoopis kolme paiku öösel ehk hilineti koguni viis tundi.

Postimees.ee'ga ühendust võtnud rongireisijate sõnul tuli enim edasisõitu oodata Jõgeval, kuid ka pärast seda peatusid rongid mitmel korral paarikümneks minutiks. Vagunisaatjad tõid reisijatele põhjenduseks asjaolu, et äikese viis rivist välja automaatsed liipriseadjad ja nii tekkis oht, et rong oleks võinud valele teele suunduda.

Edelaraudtee reisijateveo juhi Annemari Oherdi sõnul põhjustas viivituse ja seisakud juhtimis- ja sidesüsteemide väga ulatuslik rike. Süsteemid viis tema hinnangul töökorrast välja torm, täpsemalt välgutabamus.

«Rongid olid tehniliselt korras, võimelised sõitma. Oli häiritud side, juhtimisseadmed ei töötanud. Millegi pärast oli rongide käsitsijuhtimisele viimine kohutavalt aeglane,» selgitas Oherd.

Tema sõnul olid kõige rängemad probleemid just Tallinna-Tartu liinil. Lisaks oli Tartust edasi Orava suunal viivale raudteele langenud puu, mille kõrvaldamisega veduri meeskond ise hakkama ei saanud. Nii tuli oodata eritehnikaga abi saabumist. Teistel liinidel Oherdi sõnul suuri hilinemisi polnud.

Edelaraudtee esindaja Oherd püüdis vastutust Eesti Raudteele veeretada. «Tuleb tunnistada, et meie infrastruktuuripartner Eesti Raudtee ilmselt ei olnud valmis nii mastaapseid rikkeid väga operatiivselt kõrvaldama. Seetõttu olid ka suured hilinemised,» märkis Oherd.

«Inimestega, kellel on meie suhtes pretensioone, tegeleme individuaalselt,» lubas ta reisijatele kahju heastada.

Eesti Raudtee pressijuhi Urmas Glase hinnangul põhjustasid probleemi aga elektrikatkestused.

«Meil on dubleeritud süsteemid, aga kui ühtegi piuksu elektrit meieni ei jõua, siis pole midagi parata. Kui Eesti Energial ei rakendu ringtoide, siis ei ole ka meil voolu kuskilt mujalt võtta,» selgitas Glase. Tema sõnul lõhkusid tormiga murdunud puud mitmeid raudteed varustavaid elektriliine.

Glase sõnul ei saa loodusjõudude põhjustatud rikkeid kunagi vältida, kuid eilne oli oma ulatuselt harukordne.

«Need probleemid olid kõikjal riigis, mitte ainult Lõuna-Eestis, Jõgeva ümbruses või Tallinna-Tartu liinil,» rääkis ta.

Tagasi üles