Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Tallinn kaalub uute hübriidbusside soetamist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Jonatan Karjus
Copy
MAN
MAN Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) katsetas septembri lõpus ja oktoobri algul kahe nädala jooksul hübriidbussi MAN Lion`s City Hybrid ning jäi katsetulemustega rahule.

Buss läbis selle aja jooksul bussiliinidel 5, 10, 16, 24, 34A, 52, 61 ning trolliliinidel 4 ja 9 kokku rohkem kui 3700 kilomeetrit, mis Tallinna oludes on  hea tulemus. Need liinid valiti sellepärast, et katsetada hübriidbussi paari nädala jooksul võimalikult palju ja intensiivselt erinevates koormustingimustes.

Tulemused näitasid, et võrreldes 12 meetri pikkuse tavalise diiselbussiga võib hübriidbuss anda keskmiselt veerandi võrra kütuse kokkuhoidu. Kütuse säästu suurus sõltub paljuski bussijuhtide juhtimisvõtetest ning oskusest kasutada ära hübriidbussi eeliseid. Juhtide tagasiside oli positiivne. Katsetuste ajal ei juhtunud MANi hübriidbussiga ühtegi tehnilist riket, mis on samuti hea näitaja.

Hübriidbuss kasutab liikumiseks nii diislikütust kui elektrienergiat. Bussi MAN Lion`s City Hybrid puhul lülitub diiselmootor sisse alles siis, kui sõidukiirus on suurem kui 28 km/h. Pidurdamisel muundab buss kineetilise energia elektrienergiaks ning salvestab selle kondensaatoritesse, et kasutada seda energiat peatustest väljumisel ning fooride tagant sõitu alustades.

«MAN-i hübriidbussi katsetuste tulemused näitasid, et hübriidtehnoloogia kasutamine on arvestatav alternatiiv Tallinna ühistranspordi arendamisel,» ütles Tallinna Linnatranspordi AS-i juhatuse esimees Enno Tamm.

Tagasi üles