Päevatoimetaja:
Lomely Mäe

Kristel Kossar: aegunud ühistransport

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kristel Kossar
Kristel Kossar Foto: Erakogu

Küsisime hiljuti oma lugejatelt, mida võiks ja tuleks Tallinnas muuta. Suurem osa vastajaist leidis, et muutust vajaks ühistranspordivõrk.

Veel rohkem kui uusi transpordivahendeid, olgu selleks siis elektribuss või moodne tramm, vajab ajakohastamist liinivõrk. Ehk lihtsamalt öeldes peavad bussid, trollid ja trammid peatuma ja linnasüdamesse vurama sealt, kus inimesed ka päriselt elavad. Tallinn laieneb, linnas tööl käivad inimesed on kolinud suuresti lähivaldadesse ning heanaaberlik koostöö peaks võimaldama tasuta ühistransporti ka neile.

Mõni lugeja esitas konkreetseid soove: et trammid sõidaks ka Männikule ja Piritale ja kolm trammiliini Lasnamäele – Peterburi tee, Laagna tee ja Narva maantee telgesid mööda. Et Balti jaam oleks mööda Tehnika tänavat läbi Ülemiste tulevase reisiterminali ühendatud Lasnamäele suunduvate rööbastranspordi liinidega. Kuid kas linlaste pikaaegne unistus – kiirtrammiliin Lasnamäe kanalis – jääbki täitumata? Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium oli mullu igatahes seisukohal, et Tallinna trammivõrgu pikendamine Lasnamäele, mis maksaks hinnanguliselt 240 miljonit eurot, on erakordselt kulukas ning selle toetamine eurorahast suures mahus pigem küsitav.

Tagasi üles