Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman
Saada vihje

Reformierakond: aeg on moodustada Suur-Tallinn

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eeva Kaun
Copy
Tallinna linnavolikogu Reformierakonna fraktsiooni esimees Remo Holsmer.
Tallinna linnavolikogu Reformierakonna fraktsiooni esimees Remo Holsmer. Foto: Reformierakond

Täna linnaosavalitsuste 15. aastapäeva puhul toimunud erakorralisel linnavolikogu istungil kutsus Reformierakonna fraktsiooni esimees Remo Holsmer ühendama lähivaldu Tallinnaga.

Holsmeri sõnul teenib Suur-Tallinna moodustamine mitut eesmärki, näiteks paraneb teedeehitus, ühistranspordi korraldus, koolid ja lasteaiad.

«Tegelik Tallinn koosneb inimestest, kes sõidavad igal hommikul mööda Tallinna teid linna tööle, kes kasutavad igapäevaselt Tallinna ühistransporti, kes plaanivad oma lapsed panna pealinna lasteaedadesse, kelle lapsed käivad siin koolis, kes teevad kõik oma igapäevased toimetused Tallinnas. Ja see Tallinn on praeguseks juba oluliselt suurem juriidilisest Tallinnast, mille piirides toimetavad endiselt kaheksa linnaosa. Tegelikult on nende kaheksa linnaosaga sisuliselt kokku kasvanud tänaseks veel Viimsi, Saue, Rae ja Harku, Saku ja Jõelähtme vald,» lausus Holsmer oma kõnes.

Holsmeri arvates ei ole täna juriidilisel Tallinnal mingit soovi investeerida nendesse infrastrukturi projektide rajamisse, mis pealinnast raha välja viivad.

«Miks peaks Tallinn ehitama näiteks Pirital teed, kui seda mööda sõidavad eelkõige Viimsis inimesed? Miks peaks rajama Haaberstisse mitmetasandilise ristmiku, kui see parandab eelkõige Harku vallast pealinna tööle ja õhtul töölt koju sõitvate Harku valla maksumaksjate eluolu? Miks peaks kulutama miljardeid Ülemiste ristmikule, kui sealsed ummikud tekivad eelkõige Rae vallast autodega kesklinna sõitjate voorist? Kui Tallinna piiridesse mahuksid ka kõik need tegelikult Tallinnaga kokkukasvanud vallad, oleks mitmed aastaid toppavad teede-ehituse projektid ilmselt juba ammu valmis,» seletas Holsmer.

Tagasi üles