Saaremaa Laevakompanii ja mandri ning Saare- ja Hiiumaa vahelise parvlaevaühenduse lugu on nii pikk ja karisid täis, et selle ülestähendamiseks ei piisaks päevast või paarist. Muutunud plaanid, kukkunud või peaaegu kukkunud ministrid, tülliläinud erakonnad, lõppematud läbirääkimised ja arutelud, protestid ja vaidlused on kõik juba kirja pandud, talletatud ja tulevaste põlvede analüüsijate jaoks ootel.
Tellijale
Juhtkiri: veidi rahu ei ole ju palju tahetud
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Praegu aga piirdugem eilse sündmusega: majandus- ja kommunikatsiooniministeerium andis teada, et läbirääkimistega hanke mandri ning Saare- ja Hiiumaa vahelise parvlaevaühenduse käitamiseks võitis Tallinna Sadam koos tütarettevõtetega. Põhjus on lihtne: Tallinna Sadam pakkus uuemaid laevu ja küsis vähem dotatsiooni kui Saaremaa Laevakompanii. Kui saaks, võiks siin joone alla tõmmata ja loota, et sellega on too pikk ja keerukas lugu lõpuks ometi lahenduse saanud. Vähemalt alates 2016. aastast ja järgmiseks kümneks aastaks.