Praegu aga piirdugem eilse sündmusega: majandus- ja kommunikatsiooniministeerium andis teada, et läbirääkimistega hanke mandri ning Saare- ja Hiiumaa vahelise parvlaevaühenduse käitamiseks võitis Tallinna Sadam koos tütarettevõtetega. Põhjus on lihtne: Tallinna Sadam pakkus uuemaid laevu ja küsis vähem dotatsiooni kui Saaremaa Laevakompanii. Kui saaks, võiks siin joone alla tõmmata ja loota, et sellega on too pikk ja keerukas lugu lõpuks ometi lahenduse saanud. Vähemalt alates 2016. aastast ja järgmiseks kümneks aastaks.
Aga ilmselt on joone tõmbamiseks veel liiga vara. Saaremaa Laevakompanii näeb konkurendil olevat mitu viga, muu hulgas leitakse, et pole neil ei kvalifikatsiooni ega ka kinnitust selle kohta, et lubatud laevad olema saavad. Sellest tõsisema etteheitena mõjub seisukoht, nagu oleks hanke puhul olnud tegu majandusministeeriumi jaoks huvide konfliktiga: komisjon, kes vaatab läbi ühe ministeeriumi hallatava riigiettevõtte taotlust, ei tohiks olla seotud ministeeriumi endaga, sest muidu võib tekkida kahtlusi, et kõiki osalejaid ei kohelda võrdselt. Lisaks on siiani lahenduseta eelmist hanget puudutav protest. Kõik need detailid näitavad, et Saaremaa Laevakompaniil võib olla küll mitmeid voorusi, kuid väärikas kaotamine nende hulka ei kuulu.