Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Argo Ideon: ostukeskuste bluus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Urmas Nemvalts

Komöödiafilmis «The Blues Brothers» leidub ikooniline tagaajamisstseen, kus politseiauto kihutab sireenide unnates mööda ostukeskuse vahekäike ning jälitab peategelasi. Ostlejad vist pääsevad õnneks ehmatusega, kuid poed ja kaubad muljutakse kinolinal hooga prahiks.

Filmimist ei toimetatud mitte papist rajatud paviljonis, vaid reaalses USA Illinoisi osariigi hüpermarketis. See õitses 1960ndail, hiljem aga hääbus ning lõpuks suleti. Pärast filmimist seisid keskuse seinad veel pikalt ning alles paari aasta eest varemed lammutati.

Tühjaks jäänud hüpermarketeid on Ameerikas nii palju, et neile on pühendatud eraldi veebisait, märtsis ilmus The New Yorkeris mall’ide hääbumisest pikem lugu. Seal tsiteeritakse näiteks ühe Ameerika suurema kinnisvarafirma juhti Rick Carusot, kes ütleb, et kui tüüpilist USA hiidostukeskust (mall) ei õnnestu taasleiutada, muutub see 10–15 aastaga ajalooliseks anakronismiks.

Tagasi üles