Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072

Miks sõidavad bussid trammiteel ja teised vastamata küsimused Pärnu maantee kohta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy

Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa selgitab muudatusi remonditaval Pärnu maantee lõigul.

Miks on linna siseneval suunal Vineeri peatusest alates joonistatud bussirada trammiteele?

See on projektis algusest peale niimoodi mõeldud, et buss ja tramm viiakse tavaliiklusest eraldi. Praegu pöörab Pärnu maanteelt Liivalaia tänavale kaks rada, varem läks kaks rada Tõnismäele. Varem oli nii, et oli küll kaks sõidurada, aga üks oli bussidele ja teine sõiduautodele. Nüüd hakkab olema nii, et buss ja tramm sõidavad ühel rajal ja muud sõidukid teistel, ehk Tõnismäe poole läheb liiklus sisuliselt samamoodi, kui vanasti. Vineeri bussipeatus saab olema samas kohas kui trammipeatus ning pärast Pärnu maantee-Liivalaia ristmikku lähevad bussid jälle esimesele sõidurajale tagasi. Ka teises suunas on bussirada vahepeal trammiteel.

Pärnu maantee viaduktil ilmub linnast väljuval suunal ootamatult teele kiri BUS. See on väga eksitav, kuidas sõidukijuht sellelt bussirajalt näiteks tipptunni ajal minema saab?

See kiri on kollast värvi ja kollane tähendab seda, et tegemist on ajutise liikluskorraldusega, mis on tähistatud vastavate liiklusmärkidega. Ja kui ajutine liikluskorraldus on lõppenud, siis ei kehti ka see kiri. Ehk kui ühtegi kollase põhjaga ajutist liiklusmärki enam tee ääres ei ole, ei kehti enam ka ajutist bussirada tähistanud kiri asfaldil.

Liiklusseadus ütleb selle väga selgelt välja, aga paljud inimesed ei tea seda. See kiri kulub sealt mõne nädalaga ära, ei ole mõtet seda maha kraapima hakata

Pärnu maantee linna siseneval suunal on viaduktil kolm sõidurada, aga avatud on neist ainult kaks. Kas ja millal avatakse kolmas rada?

Niikaua kui teetööd kestavad, ei saa kahjuks kõiki sõiduradasid avada. Niipea, kui tööd on lõppenud, avatakse ka kolmas rada.

Miks on Suur-Ameerika tänava kesklinna siseneval suunal paarimeetrise vahega kaks stoppjoont?

Sinna peaks tulema samasugune jalgratturitele mõeldud riba, nagu on näiteks Tehnika-Endla ristmikul, kus see on punasega tähistatud ja mis annab võimaluse jalgratturile punase tule ajal vasakpöördeks ümber reastuda. Sealse lahenduse puhul on üldse väga palju kergliiklejatele mõeldud.

Tagasi üles