Maanteeamet võttis tänavu pinnaseproovi 11 teelõigult, mille viieaastane garantiiperiood on kohe ümber saamas. Maanteeamet ei soovi veel kõiki objekte avalikustada, ent ei varjata, et üheks probleemseks objektiks oli Mäo möödasõit. «Pealtnägija» paljastas, et proovide tulemused olid halvad, materjal nõuetele mittevastav. Nordecon Infra on veendunud, et tee on nõuetekohaselt ehitatud.
«Selliseid puurimisi on tehtud kogu aeg ja tehakse ka täna. Ühtegi uut objekti ei võeta vastu ilma puurkehadeta. Need rändavad laborisse ja peavad olema vastavuses, muidu objekti vastu ei võeta,» kirjeldas Tamur Tsäkko, kelle sõnul on tee-ehituses antud küll väike hälbevõimalus, sest kvaliteet erineb, ent järeldusi saab tee kvaliteedi kohta siiski teha. «Hälve ei saa olla väga suur ja peab jääma normi piiresse.»
Tsäkko oli ise maanteeameti peadirektor kui Mäo möödasõit valmis sai ja vastu võeti. Selleks pidid laboriproovid nõuetele vastama, kinnitas ta. Kuidas on võimalik, et need tagantjärgi nõuetele ei vasta, Tsäkko öelda ei oska.
Ta selgitas, et maanteeamet leiab omanikujärelvalve teostaja riigihanke vahendusel.
«Ehitusjärelvalve peab tegema kihtide kaupa inventuuri ja esitama jooksvalt tellijale ehk maanteeametile,» toonitas Tsäkko.
«Tulemused ei saa ainult siis vastavuses olla, kui keegi on puurinud valest kohast – ta teab, kus on parem kiht ja kus on vale kiht. See tegevus on kriminaalne, tegemist on pettusega,» lisas Tsäkko, kes ei taha siiski praegu pettuse osas spekuleerida.