Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Mädanev Vaida sild vajab toestust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vaida silla katkise osa remont.
Vaida silla katkise osa remont. Foto: Mihkel Maripuu

Hetkel on Vaida liimpuidust silla katkine kõnnitee küll lapitud, kuid probleem ei ole sellega lahendatud. Rootsi eksperdid hindasid silla puidust osa olukorda kriitiliseks ja silda tuleb enne talve täiendavalt toestada.

5. augustil avastas maanteeamet, et osa 2008. aastal rajatud Vaida jalakäijate silla kõnniteest on sisse vajunud, sest prussid mädanevad. Seejuures oli silla garantiiaeg läbi saanud eelmisel sügisel.

Eelnevatel (2009-2013) silla ülevaatustel ei olnud võimalik probleeme tuvastada, sest konstruktsioon asus asfaltkatendi all. Maanteeameti peadirektori asetäitja Kaupo Sirk rääkis, tagantjärgi on näha silla puitosal tumedamaid laike, millest oleks võinud järeldada, et tekkimas on probleem.

Hetkel on katkised kohad lapitud ja sild ei ole varisemisohtlik. Küll aga käisid silla puidust osa uurimas Rootsist eksperdid, kes peavad silla olukorda kriitiliseks. Seetõttu tuleb veel enne talve Vaida silda täiendavalt toestada, et see varisemisohtlikuks ei muutuks.

Maanteeameti esialgsel hinnangul on tegemist projekteerimisveaga, ent selle peab selgitama ekspertiis. Amet kuulutab peagi välja riigihanke ekspertiisi tegemiseks.

Silla projekteeris ettevõte Resand AS ning ehitas AS Talter, nüüdne Lemminkäinen Eesti AS. Ehituse üle teostas järelvalvet Ramboll Eesti AS.

«Sild ei ole ehitatud projekti järgi. Me ei tea, mis põhjusel see teisiti tehti, aga meil oli lahendus teine,» väitis Resand ASi juhataja Andres Neeme, kelle sõnul näeb sild küll visuaalselt välja nii nagu Resand AS selle projekteeris, ent silla detailid ei olevat projekti järgi ehitatud.

«Meil on kurb, et see sild on meie nimega seotud, aga need asjad (detailid – toim.), mis on täna seal probleemid, need ei ole meie projekti järgi ehitatud,» lisas Neeme.

Tagasi üles