Ohustsenaariume on alla kümne, ent mis on nende sisu?
Nendest teemadest ei saa väga palju rääkida, aga väga hoolimatu oleks see riik, mis ei mõtleks ohtude peale ette. Riigikaitse planeerimine vaatleb vaid kriise, milles on sõjaline komponent. Samas oleksime naiivsed, kui eeldaksime, et meie maailmas on puhtalt sõjaline või mittesõjaline kriis. Mittesõjaliste hädaolukordadega tegelemiseks on meil olemas hädaolukorra seaduse alusel toimuv planeerimine. Kuna aga eri ohud kokkuvõttes kombineeruvad, siis peame tagama, et nende kahe vahel ei tekiks ala, mis oleks katmata. Kellelgi ei tohi tekkida mugavat ettekäänet, et selle küsimusega tegeleb keegi teine.
Tundub elementaarne. Miks sellega juba varem ei tegeletud?
Selline planeerimine ei ole üldse mitte kerge. Kulub aastaid enne, kui planeerijad tunnevad, et on jõutud heale tasemele. Me riigina saime piisavalt palju küpsemaks, tekkis võime asju paremini näha ja teha. Teine aspekt on see, et aastaks 2010 oli maailm muutunud. Näiteks on tänapäeval tohutult kasvanud psühholoogiline kaitse aktuaalsus. Meetodid jõudmaks vastase pähe on nüüdseks hoopis teisel tasemel.
Rahvusvaheline Kaitseuuringute Keskus oma mõttepaberis leidnud, et Eesti ei vaja psühholoogilise kaitse kava, vaid sotsiaalselt ühtsemat ühiskonda.
Tänapäevast konflikti vaadates pole võimalik eitada, et vastased tegutsevad psühholoogilise mõjutamise rindel igal juhul. Me tahame Eesti psühholoogilise kaitse üles ehitada nii, et see kaasaks väga erinevate ministeeriumeid, asutusi ja ühendusi,. Eesti võlu ongi väiksus: suurte riikide puhul jäävad need võrgustikud tihti sloganiteks, sest neid on raske tekitada ja ülal pidada. Eestis toimuvad juba psühholoogilise kaitse kursused. See on süvendatud formaat silmaringi laiendamiseks tänapäevase julgeolekukeskkonna osas väga erinevat sorti inimestele alates õpetajatest äriinimesteni, teadlastest ministriteni.