Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Hullumeelne kiirus viis eksimusteni

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Egon Kauri ja Erik Lepiksoni hirmuäratav õhulend ja rusuhunnikuks muutunud ralliauto.
Egon Kauri ja Erik Lepiksoni hirmuäratav õhulend ja rusuhunnikuks muutunud ralliauto. Foto: Ivar Linntamm

Eesti meistrivõistluste etapiks olnud Tartu ralli kiiruskatsete keskmine kiirus ületas lubatud piiri suurelt.

Autoralli MM-sarjas on reegel, et kiiruskatse keskmine kiirus ei tohi küündida üle 130 km/h. Suurema kiiruse korral muutub niigi ohtlik spordiala juba liiga ohtlikuks. Samad nõudmised kehtivad ka ERC-sarjas ja muudelgi rahvusvahelise autospordiliidu egiidi all toimuvatel kihutamistel. Reedel ja laupäeval sõidetud Tartu rallil tõusis aga enamikul – kaheksast viiel – kiiruskatsetel keskmine kiirus kaugele üle piiri.

Võib-olla peitub just selles faktis põhjus, miks seekordne võistlus paistis silma eriti lennukate teelt väljasõitudega. Kõrvaltvaatajate silmis kõige hirmuäratavama õhulennu tegi Eesti üks kiireimaid rallimehi Egon Kaur. Pikale sirgele järgnenud vasakkurvi läbides oli tema ja kaardilugeja Erik Lepiksoni auto kiirus liiga suur. Masin paiskus kraavi ja sealt kõrge kaarega õhku ning rullus mitu tiiru üle katuse. Mehed jäid küll terveks, kuid auto muutus hetkega rusuhunnikuks.

Märksõnad

Tagasi üles