«Venemaa toonitab traditsoonilisi ja konservatiivseid rahvusvahelise õiguse põhimõtteid ning rõhutab neid rahvusvahelisi struktuure, kus Venemaal on kontrolliv positsioon,» võttis Värk kokku.
Teisisõnu tõlgendab Venemaa rahvusvahelist õigust omakasupüüdlikult ja vastavalt vajadusele. Hästi osatakse aga kasutada ära teiste riikide vigu ja näiteid. Lääneriigid aitasid Kosovol eralduda Serbiast. Venemaa õigustab end küsides, miks ei või nii toimetada Krimmi puhul.
Põhjendused Ukraina ründamiseks
Värk analüüsis ka põhjendusi, mida Venemaa on kasutanud sõjaliseks sekkumiseks.
«Venemaa sõjaline doktriin ütleb, et relvajõudusid võib kasutada Venemaa kodanike kaitseks välismaal,» ütles Värk lisades, et tegemist on küll kaua viljeletud põhjendusega, mis on aga väga vastuoluline.
«Kui varasemalt räägiti, et see õigus on osake enesekaitsest, sest rünnates kodanikku, rünnatakse riiki, siis tänapäeval see ei ole enam sobiv.»
Sellised põhjendused on olnud enamasti katted muudele põhjustele kasutada relvajõudu.
«Praktikas on riigid aktsepteerinud kodanike evakueerimist ekstreemsetes oludes, kus kodanikud on vahetus ohus ja asukohariik ei suuda või taha tagada nende turvalisust.»
Föderatsiooninõukogu andis presidendile õiguse kasutada relvajõudusid, et kaitsta «Ukrainas elavate föderatsiooni kodanike elu ja turvalisust, meie kaasmaalasi ja Ukrainas paiknevate Venemaa föderatsiooni relvajõudude koosseisus».
«Kaitse alla on võetud juba ka kaasmaalased. Venemaa laiendab oma õigusi kasutada jõudu üha enam,» tõi Värk välja lisades, et Krimmis toimunu ei meenuta kuidagi kiiret evakuatsioonioperatsiooni.