Christian Rickens kirjutas Saksa ajakirja Spiegel võrguversioonis, et kui Poola peaminister Donald Tusk annab oma ameti ära, et Brüsselisse minna, siis Saksamaal oleks selline samm mõeldamatu ning sealt saadetakse ELi parema meelega teisejärgulisi poliitikuid.
Miks siis ometi on nii, et nii Poolast kui Eestist lähevad Brüsselisse poliitika raskekaallased, ent Saksamaalt mitte? Viljar Veebeli sõnul mängib selles rolli riikide suurus. Ta selgitas, et näiteks Saksamaal on ka nende n-ö väiksema kaliibriga poliitikute kogemus arvestatava suurusega.
«Kui võtame näiteks Baierimaa või mõne teise liidumaa, siis seal saab kohalik liidumaa juht sellise kogemuse, mida võib-olla Eesti peaminister teine kord ei saagi, tulenevalt riigi suurusest,» lisas Veebel.
Seetõttu on suuremates riikides sellise mastaabi ja kompetentsiga poliitikute valik palju suurem. «Eesti puhul tingibki tippude saatmise see, et valik nendest inimestest, kes selle tööga hakkama saaksid - kellel on varasem kogemus ja kontaktid – neid tegelikult ongi ainult tipus. Neid ongi piiratud arv. Mida väiksem riik, seda väiksem arv neid paraku on.»
Veebeli sõnul peetaksegi Poolat reeglina poolenisti suurriigiks, nagu ka Hispaaniat. «Sakslasi võib-olla üllatas Poola just seepärast, et nad ise oleksid võib-olla arvanud, et poolakad on pigem suurriikide kastis. Kõigis neis riikides, mis on Poolast väiksemad, on paraku nii, et Euroopa on n-ö samm edasi,» ütles ta.