Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Rüütelmaa: last ei pea kooliukse treppi sõidutama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Helena Tamm
Copy
Vanalinna Hariduskolleegium.
Vanalinna Hariduskolleegium. Foto: Toomas Huik

Viimastel nädalatel on hommikused ja õhtused liiklusseisakud olnud kesklinna ja siit ära suunduvate autojuhtidele pinnuks silmas. Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa räägib võimalikest olukorra lahendustest ja nende tekitajatest.

«Liikluskoormust tõstab see, et paljudel autojuhtidel on soov sõita samasse piirkonda ühel ja samal kellajal, kus viiakse lapsed kooli ja lasteaeda.» Probleemi leevendaks tema sõnul see, kui kooli- ja lasteaiapäevad algaksid näiteks pooletunniste vahedega. Samas nendib Rüütelmaa, et senise süsteemi muutmine oleks keeruline. «Paljud koolid töötavad mitmes vahetuses ja peavad oma tegevuse teatud kellaajaks lõpetama.» Positiivne on Rüütelmaa sõnul, et tunnid lõppevad üldjuhul erinevatel kellaaegadel. 

Tipptundide ajal jalgrattaga liiklemine on tema hinnangul tavapärasest ohutum. «Kuna autod liiguvad kesklinna piirkonnas suhteliselt aeglaselt, siis kindlasti on jalgratturil täna turvalisem sõita kui tavaolukorras, kus autod kiiremini sõidavad.» 

Samuti ebamugavamaks muutunud rongiga liiklemine, kuna tipptundide ajal on need puupüsti rahvast täis. «Varasemalt kasutasid paljud inimesed seda võimalust, et nad tulid Tondi peatuses rongi pealt maha ja istusid trammi ümber. Kuna täna on see lõik veel suletud, siis sõidavad ka need inimesed ilmselt Balti jaamani või kasutavad alternatiivina autot,» räägib Rüütelmaa ebamugavust põhjustavatest asjaoludest rongiga liiklemisel. 

Rüütelmaa viitab ka uutele tõmbekeskustele nagu Ülemiste City, mis tõi endaga kaasa Järvevana ja Suur-Sõjamäe teel liiklevate sõidukite senisest suurema arvukuse.  Olukorra parendamiseks on loodud ühistranspordi prioriteedisüsteem ehk eraldiseisvad rajad. Rüütelmaa kutsub üles ühistransporti eelistama, kuna autode arv Tallinnas on ületanud teede ja tänavate oma.

Samuti nendib ta, et last ei pea viima kooli ukse ette. «Euroopas on propageeritud süsteem, kus teadlikult valivad vanemad koolimajast natukene eemal asuva ohtu koha ja lasevad sealt lapsel kooli jalutada.» Rüütelmaa sõnul saab laps sellisel juhul natukene enne koolipäeva algust ka värskes õhus jalutada, mis aitab hiljem tundides koolitarkusi paremini meelde jätta. Koolide ümber tekkivad ummikud häirivad tema sõnul ka muud liiklust ja olukord vajab lahendamist. Ühe näitena toob ta välja Tallinna Vanalinna Hariduskolleegiumi, mille ette tahetakse lapsi viia, sõites vanalinna kitsastele tänavatele sügavalt sisse ja põhjustades seal ummikuid. 

Tagasi üles