Sweco esindaja Tarmo Needo sõnul peaks algav uuring peaks andma projektile kaalutletud rohelise või punase tule. Edukaks tunnistatud Sweco grupi pakkumuses on esindatud eksperdid Eestist, Soomest ja Rootsist. «Tallinn-Helsingi tunneli eeluuringu näol on tegemist äärmiselt huvitava ja tehniliselt nõudliku tööga. Oleme sellesse protsessi kaasanud parimad Sweco spetsialistid ning koostööpartnerid Tallinna Tehnikaülikoolist, Tartu Ülikoolist ja Eesti Geoloogiakeskusest,» rääkis Needo.
Harju maavanema Ülle Rajasalu sõnul tõendas suur huvi hanke vastu ja tugevad rahvusvahelised pakkujad, et püsiühenduse loomine kahe pealinnaregiooni vahel on atraktiivne. «Arvestades meie geopoliitilist olukorda, on Tallinna ja Helsingi vahelise püsiühenduse idee kindlasti väärt vaagimist,» lausus Rajasalu. Samas lisas Rajasalu, et otsuse tegemine oli kõrgetasemeliste pakkumiste tõttu üpris keeruline protsess.
Tallinna ja Helsingi vahelise püsiühenduse võimalikkuse ja otstarbekuse üle on arutatud juba mitmeid aastaid ning seda küsimust on vaadeldud 15 erineva uuringu raames, kuid seni põhjalikult teostatud uuringut vastuste saamiseks valminud ei ole. Tasuvusuuringu eeluuringuga vaadeldakse võimalikku Tallinna ja Helsingit siduvat püsiühendust tunnelina või tunnelite ja sildade kombinatsioonis.
Rail Balticu «pikendamine» üle lahe Soome võimaldaks kasvatada kauba- ja reisijatevoogu trassil, ühendaks kogu skandinaavia ühtsesse raudteevõrgustikku ning tagaks regionaalpoliitiliselt olulise kiire maismaaühenduse Kesk-Euroopaga seniste äärealade jaoks.
Sweco on Skandinaavia suurim konsultatsiooniettevõtete grupp, mis tegeleb ehitusliku ja arhitektuurse projekteerimise, projektijuhtimise ja keskkonnatehnoloogiaga. Kogu grupp annab tööd üle 9000 inimesele 10 riigis.