Ehkki ekspertiisi tulemused ei ole teada, mistõttu pole selge ka kahju koguulatus, tehakse Vaida jalakäijate sillal juba parandustöid.
Galerii: laguneval Vaida sillal käib avariiremont
124 meetri pikkune liimpuidust innovaatiline Vaida jalakäijate sild valmis alles 2008. aastal, ent on augusti seisuga juba liikluseks suletud. Kõnnitee osa oli ühest otsast kaldasamba juures ära vajunud. Jalakäijad pidid seetõttu kasutama maantee ületamiseks Vaida liiklussõlme. See omakorda pikendab jalakäijate teekonda ligikaudu kolme kilomeetri võrra.
Seetõttu hakati maanteeameti kinnitusel silda kiiresti remontima. Täna asendati silla allavajunud osa puidust laudisega. Avariitööde maksumus on 6 720 eurot ilma käibemaksuta.
«Vaida jalakäijate sillal teostatakse praegu esmaseid kiireloomulisemaid töid tagamaks silla edasine ohutus. Nendeks töödeks on lagunenud silla tekiosa lammutamine ja ajutise laudise ehitamine, mis on vajalik ohutuse, silla püsivuse tagamiseks ja tehnoloogiliseks tegevuseks,» selgitas maanteeameti peadirektori asetäitja hoolde alal Toomas Tootsi.
«Kahju ulatust ja liiklemise taasavamise võimalust hinnatakse kolmapäeval ekspertiisi käigus,» lisas Tootsi.
Silla lagunemise põhjuste ja kahjude lõpliku ulatuse väljaselgitamiseks tellib amet täiendava ekspertiisi ning seejärel eskiislahendused silla remontimiseks. Pärast eskiislahenduse alusel koostatud tehnilise projekti valmimist saab hinnata silla remondi kogumaksumust. Remonttööd on planeeritud järgmisse aastasse.
2008. aastal valminud Vaida silla remont garantiitööde alla ei lähe, sest garantiiaeg sai sillal hiljuti läbi.
Silla projekteeris ettevõte Resand AS ning ehitas AS Talter, nüüdne Lemminkäinen Eesti AS. Ehituse üle teostas järelvalvet Ramboll Eesti AS. Projekteerija sõnul ei ole sild aga üldse esialgse projekti järgi ehitatud. Maanteeamet, ehitaja ja järelvalvet teostanud ettevõte lükkavad selle väite ümber.