«Kardan, et õppekava jääb pelgalt dokumendiks ning õppekava mõtteviis ja filosoofia ei jõua klassiruumi tasandile. Paber ise ei muuda õppimist ja õpetamist koolis, muutus toimub inimeste kaudu. Niikaua kui õppekava ei ole õpetajatele midagi oma ja head, niikaua ei näe ma ka muutusi tulemas õpetamisesse. Õppekava peab saama õpetajate loomulikuks abivahendiks ja suunajaks, olema mõistetav ning andma vabadust kuid samas ka võimalusi ning suundi oma professionaalset tööd planeerida,» lausus Kõrbe.
Õppekavades rõhutatakse ka paindlikkust kasutada tunni- ja koolivälist õpet, soovitust korraldada õpet väljaspool kooliruume ja virtuaalses õppekeskkonnas ning lõimida aineid omavahel.
Kose gümnaasiumi õpetaja Astrid Sildnik märkis, et teemade lõimimine oli aktuaalne juba eelmises, 2002. aastal kehtima hakanud riiklikus õppekavas, uus õppekava annab selleks lihtsalt rohkem võimalusi ja vabamad käed.
«Mõnes koolis kooskõlastavad aineõpetajad enne kooliaasta algust klassikaupa oma töökavad, et kogu aasta jooksul õpetatav materjal oleks temaatiliselt loogiline ja õpilast toetav seoste loomisel,» kiitis ta.
«Ainetevahelisi lõimimisvõimalusi on väga palju ja enamikus koolides neid ka praktiseeritakse, probleem on vaid selles, et kuna loomingulised õpetajad kulutavad suurema osa energiast tegutsemisele, ei jää neil alati aega oma saavutuste laiemale avalikkusele tutvustamiseks. Sellepärast ongi tekkinud müüt, et Eesti kool ei ole huvitav,» nentis ta.
«Arvatavasti leidub muidugi ka selliseid koole, kus õpetajad on harjunud rohkem omaette nokitsema ja ei julge või ei taha meeskonnatööd teha. Sellisel juhul on koostöömotivatsiooni- ja võimaluste tekitamisel väga oluline osa täita koolijuhil, kellele on antud suuremad volitused õpetajate tööülesannete planeerimisel,» arvas Sildnik.