Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072

Hiljuti ehitatud Vaida sild juba mädaneb

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Üle Tallinna Tartu maantee kulgev Vaida jalakäijate sild suleti, sest mõned aastad tagasi rajatud liimpuidust sild mädaneb. Põhjused peab selgitama ekspertiis.

124 meetri pikkune liimpuidust innovaatiline jalakäijate sild valmis alles 2008. aastal, ent on augusti seisuga juba liikluseks suletud. Kõnnitee osa on ühest otsast kaldasamba juures ära vajunud. Sild ei ole maanteeameti kinnitusel varisemisohtlik ning silla all autoliiklust piirama ei pea.

Jalakäijad peavad seetõttu kasutama maantee ületamiseks Vaida liiklussõlme. See omakorda pikendab jalakäijate teekonda ligikaudu kolme kilomeetri võrra.

Maanteeameti ehitusosakonna projektijuht Taivo Kurg ütles, et 5. augustil lagunes osa Vaida jalakäijate silla kõnniteest. Sellest ajast on amet tegelenud kahjustuste väljaselgitamise ja likvideerimisega. Kohapeal on käinud maanteeameti spetsialistid, kes jõudsid otsusele, et lagunenud kõnnitee parandamisest ei ole hetkel kasu, sest ei ole teada lagunemise põhjus.

«Selleks on vajalik teostada põhjalik uuring, mille tulemusel valmib ekspertiis. Hetkel on käimas hankeprotsess tellimaks ekspertiisi koos viadukti remondiprojekti koostamisega,» rääkis Kurg.

Silla konstruktsioonid on tootnud Peeter Puit OÜ. Ettevõte ei ole silda projekteerinud ega ehitanud. Selle juhatuse liige Peeter Peedomaa ütles, et tegemist on ehitus- või projekteerimisveaga, mille tulemusel on sild hakanud mädanema.

Kurg selgitas, et kuna silla talad on fikseeritud ainult alumises vöös asuvate terasdiagonaalidega, siis silladeki sissekukkumise põhjustas kandvate talade ülemise osa väljakumerdumine kuumaga, mille tulemusena silladekki kandvad prussiotsad murdusid tugedelt. Murdumisele aitas kaasa silladeki prussi olulised veekahjustused, mis  on mädandanud kandvaid prusse otsi. Eelnevatel (2009-2013) silla ülevaatustel ei olnud võimalik neid tuvastada, sest konstruktsioon asus asfaltkatendi all.

 Ekspertiisi tulemused loodetakse saada ühe kuu jooksul pärast hanke väljakuulutamist. Jalakäijatele loodetakse liiklus taastada oktoobri lõpuks või novembri alguseks.

Pärast liikluse taastamist on kavandatud alustada remonditöödega 2015. aasta kevadel.  «Võimalik , et järgmisel aastal tuleb välja vahetada kogu silla käigutee,» nentis Kurg.

Tagasi üles