Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071

Henrik Roonemaa: mängusisesed ostud tuleks telefonis keelata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Merike Teder
Copy
Henrik Roonemaa
Henrik Roonemaa Foto: Liis Treimann

Kuidas vältida juhtumeid, kus laps ema-isa teadmata mängides vanema krediitkaardi tühjendab, õpetab tehnikaajakirjanik Henrik Roonemaa.

Firmad, kes neid mänge teevad, on aru saanud, et ainus viis raha teenimiseks on pakkuda mängu tasuta, kuid selle sees tuleb kasutada raha, et edasi jõuda. Näiteks tuleb meelde Kim Kardashiani mäng, mis teenib talle aastas sadu miljoneid.

See on tegelikult valdav ärimudel. Selle põhjus on lihtne: kui kunagi maksid konsoolidele mõeldud mängud 40-60 eurot, siis tahvelarvutite pealetungiga kukkusid nende hinnad vaid mõnele eurole ning ikkagi neid enam ei osteta. Küll aga on inimesed nõus mängu mängides vähehaaval ostma.

Kuidas käituda, et lastel ei tekiks olukordi, kus luba küsimata vanema raha kasutatakse? See on erinev - iPadis ja iPhone’is saab mängusisesed ostud üldse ära keelata. Uues versioonis, mis sügisel välja tuleb, lisandub võimalus laste isikliku iPadi jaoks. Laps saab iga ostu tegemiseks luba küsida: emale tuleb sõnum, et väike Karl-Markus tahab osta mõõka, kas sa lubad? Kui ema lubab, siis poeg selle saab.

Androidi rakendustes on võimalusi rohkemgi. Google Play poes saab ära määrata, et iga ostu puhul küsitakse iga kord parooli. Kui laps parooli ei tea, ei saa ta mitte midagi osta. Mina soovitan selle sisse lülitada.

Teine Androidi seadmete võimalus on tõmmata programme, mis võimaldavad hästi põhjalikult tahvelarvutile piiranguid peale panna, alates loetelust, mis rakendusi laps üldse selles mängida saab, kas osta saab jne. Näiteks on sellega võimalik ka piirata, et laps ei saa youtube’is vaadata videoid, mis ei ole tema vanusele sobivad.

Märksõnad

Tagasi üles