Tallinncity töölesõidueksperiment ühistranspordis pälvis lugejate elavat vastukaja. Toome ära vihjed liinidele ja piirkondadele, kus ühistransport hilinema või muul moel probleeme tekitama kipub.
Lugejate vihjed: piirkonnad ja liinid, kus on Tallinna ühistranspordiga probleeme
«Buss number 13 kimab süüdimatult Renniotsa või Filtri tee peatustest mööda, isegi kui mõni ettenägelikum kodanik nuppu vajutab, siis sellele ei reageerita. Peatuste nimede teadustamisest selle liini mõnes bussis võib ainult und näha. Liinil nr 2 (Lennujaam!)ei taha millegipärast bussijuhid pileteid anda, eriti kui ostjaks on välismaalane,» teatab üks lugeja.
«Elasin üle viie aasta Tallinnas ja selle aja jooksul toimus selliseid hilinemisi pidevalt nii bussidega kui trammidega. Sõitsin tavaliselt nr 23 bussiga ja 4 ning 3 trammiga Tondi ja kesklinna vahet. Vähemalt korra nädalas hilines kas buss või tramm viis kuni kümme minutit. Et siis minu silmis on tegu siiski tavaolukorraga pealinna ühsitranspordis,» vahendas teine.
«Elasin Nõmmel Jannseni piirkonnas. Sealt Lasnamäele ja Piritale tööle minek kestis tohutu aja ühistranspordiga. Esmalt kodust jalutamine peatusesse 15 minutit, siis bussi ootamine vahel 10 vahel 30 minutit. Lõpuks bussiga viru keskusesse pääsedes tuli jälle oma 10-30 minutit oodata järgnevat bussi, millega kas Piritale või Lasnamäele tööle saada. Pange nüüd sinna siis juurde selle teekonna pikkus ühistranspordis, ümberistumise ootamise aeg lisaks esimese bussi ootamise ajale - keskmiselt kulus umbes 2 tundi, et sõita bussiga Pirita või Lasnamäe suunda,» vahendas lugeja
Kolmanda lugeja sõnul on probleeme 18 ja 33 liini bussidega. «Näiteks tihtipeale miskipärast teatud kellaaegadel jääb vist kuskilt mingi 33 vahelt ära, siis ilmub neid aeg-ajalt 2 või 3 tükki alla 1-minutilise ajaga jutti. Ka 18 hilineb täiega. Ainsad enam-vähem graafikus püsivad bussid ongi vist 10 ja 27 ja rong,» leidis lugeja.
«See on Tallinna ühistranspordis täiesti tavaline, mitte erandjuhtum. Tihti buss lahkub 1-2 min varem peatustest, enamasti hilineb 5+ minutit,» kirjutas teine lugeja.
Pärisime selle kohta, miks bussipeatuses olev graafik bussi tegeliku väljumisajaga ei kattu, teisipäeval ka dispetšerilt, kes väitis, et sõidukijuhtide plaan ning internetis ja peatuses olevad sõiduplaanid erinevad umbes 4 minutit. Tallinna Linnatranspordi AS avalike suhete spetsialist Urmas Tooming lükkas taolise info ümber.
«Anonüümse dispetšeri jutt, et ühissõidukite juhtide ning posti külge pandud ja internetis olevad sõidugraafikud erinevad vähemalt 4 minutit, ei vasta kindlasti tõele. Erinevus võib heal juhul olla kuni 1 minut (posti küljes võib olla kuni 1 minut varajasem aeg kui juhil, et inimesed ühissõidukist maha ei jääks), kuid viimasel ajal on ka selliseid erinevusi kõrvaldama hakatud,» kinnitas ta.