Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Andres Kraas: surmatants raudteel käib vilega edasi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Andres Kraas
Andres Kraas Foto: SCANPIX

Kolisin äsja raudtee lähedusse. Mu viimase korruse aknast avaneb hunnitu linnapanoraam, kuid otse alla pelgan vaadata, sest seal asub Tallinna, kui mitte kogu Eesti kõige ohtlikum jalakäijate raudteeületuskoht, mis ühendab Tehnika ja Asula tänavat Kitseküla jaama juures.

Tegemist on kolme rööpmepaariga, 30 meetri pikkuse ja 6 meetri laiuse avatud raudteeülekäiguga, mille ees pole ühtegi kaitsvat tõkendit ega hoiatusmärki, rääkimata tõkkepuudest või valgus- ja helisignalisatsioonist. Ometi on seesama Kitseküla ülekäik Lilleküla järel rongide liikumistiheduselt teine raudteeületuskoht Eestis. Selle vahega, et Lillekülla ehitati jalakäijate tunnel.

Ööpäevas veereb sellest raudteeülekäigust läbi keskmiselt 100 rongi, millest valdava osa moodustavad uued ja kiired Stadleri reisirongid. Tipptundidel on Tehnika-Asula raudteeülekäigul rongide intervall ca 5–6 minut. Tihti läbib ülekäigukohta mitu eri suunast tulevat rongi ühel ajal. See moment on kõige ohtlikum, sest inimese silm ei suuda 180 m² suurust ülekäiguala ja kolme kauguses terendavat rööpmepaari ühekorraga haarata. Mõni neist hääletult lähemale libisevatest rongidest võib jääda täiesti märkamata, eriti veel ereda päikese või sajuse ilma korral.

Märksõnad

Tagasi üles