Päevatoimetaja:
Sven Randlaid
+372 666 2387

Suur kuivus ja kuumus uuristas Tallinna tänavatesse auke

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Auk ja uue augu tekkimise koht Gonsiori tänaval.
Auk ja uue augu tekkimise koht Gonsiori tänaval. Foto: Toomas Huik

Tavaliselt seostavad inimesed tänavaaukude tekkimist paduvihmadega, aga asfalt võib sisse kukkuda ka suure kuumuse ja kuivaga.

Selle nädala neljapäeva pärastlõunal suleti liikluseks Tallinnas Ülemiste ristmikul Tartu maantee viaduki all kaks sõidurada, sest asfalt oli seal sisse vajunud. Sügavad augud haigutavad juba tükk aega ka kesklinnas Maakri ja Laikmaa tänaval. Veel mõnel pealinna tänaval on teekattesse teravate servadega tühimikud tekkinud.

Aktsiaseltsi Tallinna Teed teehoiudirektori Sergei Kulakovi sõnul on teeaukude tekkimises paljuski süüdi viimaste nädalate kuumad ja kuivad ilmad.

«Inimese keha sisaldab kaheksakümne protsendi ulatuses vett. Kui keha kuivab ära, mis siis saab – ta tõmbub lihtsalt kokku,» ütles Kulakov. «Ilma naljata. Sama protsess toimub ka pinnasega.»

Ta lisas, et kui põhjavesi langeb kuivuse ja kuumusega alla, siis tekivad pinnases tühimikud. Seda ka teede ja tänavate alla ning asfaldi sisselangemine on paratamatu.

Teine põhjus tänavaaukude tekkimiseks võib olla selles, et mingi veetoru on hakanud lekkima ning vesi uhub teekatte alt pinnase ära.

Kulakovi sõnul kutsus Tallinna Teed Ülemiste ristmikul tekkinud aukude ülevaatamise juurde ka Tallinna Vee ja Tallinna Kütte esindajad. Selgus, et need firmad ei ole varinguga kuidagi seotud.

«Kuna tegemist oli Tallinna ühe põhimagistraaliga, siis ei olnud võimalik oodata,» tõdes Kulakov. «Tuli kohe tegutseda ning kaevasimegi tee kiiresti üles. Täitsime augu ära ja reede hommikul oli tänav liikluseks jälle avatud.»

Kulakov mainis, et tee-ehituse juures ei ole niisuguste aukude tekkimist kuidagi võimalik vältida. Tee alus tehakse tavaliselt umbes meetri sügavuselt, põhjavee horisondid asuvad aga tunduvalt allpool. Paljugi sõltub ka pinnasest - liivane ja savine pinnas võib suure kuumuse ja kuivaga vajuma hakata. Paekivi puhul niisugune oht praktiliselt puudub.

Tallinna Teede mehed sõidavad iga päev linnas ringi ning märgistavad tänavakattesse tekkinud auke. Seejärel hakatakse uurima, kas tegemist on Tallinna Vee või mõne teise võrguvaldaja probleemiga või on tee lihtsalt sisse kukkunud.

Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Peep Koppeli sõnul tehakse aukude lappimiseks nii vähe kui võimalik ning nii palju kui vajalik.

Küsimus on lihtsalt rahas, mida Tallinna selle aasta eelarves on teede ja tänavate jooksvaks remondiks oluliselt vähem kui mullu. Eelkõige täidetakse ja lapitakse need augud, mis asuvad suure liiklusega tänavatel.

«Praegu me muud ei teegi, kui parandame selliseid äkilisi auke,» ütles Koppel. «Suure kuumuse tõttu oleme peatanud pindamis- ja pikirööbaste parandamise tööd, sest asfalt lihtsalt ei jahtu ära.»
 

Tagasi üles