Muide, esimestest kavanditest täna õhtul esimest korda rahvale esitletava tulemuseni kulus tervelt… üheksa kuud!
Teatriime sündimises või sündimata jäämises vaadatakse küll enamasti lavastaja- ja näitlejatööd, ent kunstnikutööta jääks ime samuti enamasti ära – kui just täiesti tühja lava või suvalist esinemisplatsi ei kasutata. Mitmed etenduse misanstseenidki sünnivad ju lähtuvalt sellest, millise kujunduse on kunstnik lavale loonud, rääkimata üldisest lavastuse atmosfäärist.
«Kui «Kapten Granti laste» lavakujundus on suhteliselt realistlik, siis tegelikult meeldib mulle abstraktsem, kujundlikum kujundus, kus on vaatajal palju tõlgendamisvõimalusi,» tunnistab Jaanus Laagriküll. «Selline, kus sein ei ole lihtsalt sein ja põrand lihtsalt põrand – et neil tekiks lisatähendusi. Vahel saab neidki teha, aga eks kõik sõltub lavastaja stiilist, kontseptsioonist või ambitsioonist.»
Südamelähedane, abstraktne kujundus saatis lastelavastust «Suur kuri hunt» (2005, lavastaja Taago Tubin), mida ilmestas tähendusväljade rohkus – ühendada tuli inimesi ja loomi, aga ka metsa ja linna, ning mängukoht või tähendus muutus tänu näitlejatele.
Meeldivad elu mõtte otsingud
«Käima tõmbavad mind tõsisemad, võib-olla veidi melanhoolsed, sügavad, hingelised ja metafüüsilised lood. Lood, milles käsitletakse igavikulisi teemasid. Sellised lood, mis ei püsi pelgalt inimsuhetel, vaid millel on suuremad väljad taga,» ütleb ta ning tänab õnne, et sellistel teemadel on ta kunstnikuna saanud kaasa rääkida üle ootuste tihti. Viimati näiteks Tammsaare «Vanades ja noortes» (2013, lavastaja Vallo Kirs), praegu Jänedal mängitavas «Imede aastas» (lavastaja Madis Kalmet) või peatselt Tallinna Linnateatris etenduvas «Hiirtest ja inimestest». Või siis Laagrikülli kodukoha lähedal Anijal taas mängitavas lavastuses «Tokerjad» (2013, lavastajad Anne Türnpu ja Eva Klemets). «Neis kõigis käsitletakse inimese vabaduse, õnne ja elu mõtte otsinguid,» märgib Laagriküll.