Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Peipsi laevade remondi slipp sai nurgakivi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mürtsuva muusika saatel pandi orkestrist veidi eemale jääva vintsi vundamenti (pildil orkestri ja masinate vahel olev rajatis) nurgakivi.
Mürtsuva muusika saatel pandi orkestrist veidi eemale jääva vintsi vundamenti (pildil orkestri ja masinate vahel olev rajatis) nurgakivi. Foto: Kalev Saar

Puhkpilliorkestri Tartu pillimehed seadsid reede keskpäeval oma noodipuldid üles kesk suurt ehitustandrit, Peipsi äärde Kallastele rajatava laevaremondi slipi juures. Mürtsuva muusika saatel pandi orkestrist veidi eemale jääva vintsi vundamenti (pildil orkestri ja masinate vahel olev rajatis) nurgakivi.

Sündmus oli orkestrit ning kalaroogadega kaetud lauda väärt. «Eestis on seni rajatud slippe paatidele ja kaatritele, suuremate laevade veest välja tõmbamiseks ei ole suuri slippe veel tehtud,» selgitas töid tegeva Insenerehituse ASi juhatuse liige ja projektijuht Reimo Ehrstein.

Kallaste laevaremondi slipp ehk betoonist kaldtee on mõeldud Laaksaare ja Piirissaare vahel sõitvale reisiparvlaevale Koidula ning Peipsil sõitvatele teistele suurematele raudlaevadele. Koidula hakkab Kallastel talvituma, lisaks on sel reisijaid vedaval alusel pärast slipi valmimist koht, kus saab koguka veesõiduki kord aastas nõutava kerekontrolli tegemiseks kuivale tõmmata.

Märksõnad

Tagasi üles