Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072
Saada vihje

Kirjastused ei oota lähiaastail digitaalajakirjade suuremat levikut

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Lugerid
Lugerid Foto: SCANPIX

Eesti suurimate ajakirjade kirjatused ei prognoosi lähiaastatel digitaalajakirjade suuremat levikut.

«Me ei usu digitaalversiooni läbimüügi järsku kasvu tänase kasutada oleva tehnoloogia juures ja seda usku on kinnitanud ka näiteks Suurbritannia kogemus, kus suuremate ajakirjade puhul pole paarist protsendist enamat osakaalu saavutatud,» rääkis Presshouse OÜ tegevdirektor Janis Kaal BNSile. Ta lisas, et takerdunud on ka elektrooniliste versioonide peamise esitlusvahendi, tahvelarvuti müük.

Presshouse'i ajakirjadest on Kaalu sõnul olnud digitaalsena kättesaadav ajakiri Digi, mille osas elektroonilise versiooni ostu osakaal tellimustest on umbes 7 protsenti. «See on saavutatud loomulikul teel, märkimisväärseid kampaaniad ja suuri soodustusi tegemata,» ütles Kaal.

A-meediagrupi turundusjuhi Inger Saare sõnul on huvi digiajakirjade vastu olemas, eriti teatud ajakirjade lugejail, nagu näiteks Diivan. «Kuna meie ajakirjad ei kajasta päevakajalisi uudiseid, vaid on pigem ideede ja inspiratsiooni hankimise kanalid, ajaviitmise ja lõõgastumise vahenditeks, siis ilmselt seetõttu eelistatakse pigem paberajakirja sirvimisest saadud emotsiooni,» rääkis Saar.

Kuigi Ajakirjade Kirjastuse ajakirjad on kättesaadavad ka digitaalsel kujul, siis on ettevõtte turundus- ja levidirektori Svea-Elen Petersi sõnul digiajakirja lugejate arv täna marginaalne ja lähiaastatel hüppelist kasvu siin ei prognoosita.

Ühinenud Ajakirjadest saab samuti digiväljaannetena tellida kõiki kirjastuse põhitooteid. «Digiväljaandend on kujunemas alternatiiviks paberväljaandele, kuigi mingeid revolutsioonilisi numbreid on veel vara välja tuua,» ütles kirjastuse tegevjuht Marko Tamme BNSile. Ta lisas, et digitaliseerumine jätkub, nutitelefon ja wifi on kujunenud inimõiguseks ja ettevõte usub pigem mobiilsete platvormide osakaalu kasvu kiirenemist.

Tagasi üles