Eeloleval nädalavahetusel leiab Keila-Pääsküla raudteelõigul aset pretsedenditu sündmus Eesti tee-ehituspraktikas – varem valmis tehtud raudteeviadukt lükatakse mööda ajutisi rööpaid oma kohale raudteetammis, nii et raudteeliiklus on häiritud vaid paar päeva.
Fotod: raudteeviadukti paigaldamine seiskab kaheks päevaks rongiliikluse
Topi liiklussõlme projekti raames rajatav üle Pärnu maantee kulgev maanteeviadukt on peaaegu valmis. Järgmine tee-ehitusele ette jääv takistus on raudtee. Sealt aga ei viida autoteed mitte üle, vaid alt läbi. Kusjuures viadukt saab paika enneolematul kiirusel. See pannakse paika nii, et raudteeliiklus Pääsküla-Keila raudteelõigul suletakse vaid kaheks ööpäevaks. Laupäeval-pühapäeval sõidavad seal rongide asemel asendusbussid. Rongiliikluse muudatuste plaan on saadaval Elroni kodulehel.
«Betoonkonstruktsiooni kummassegi otsa pannakse sellised ajutised liiprid või talad ja mööda neid lükatakse siis viadukt oma kohale ja pannakse raudtee sinna peale,» kirjeldas maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu. Selle töö teeb ära üks Soome firma, kellel on vastavad kogemused olemas.
Käesoleval aastal ehitatakse Juuliku-Tabasalu maantee lõik (kilomeetrid 4,6–5,4) kahe sõidurajaga teeks, mis ühendab Tallinna-Pärnu maantee Alliku-Laagri-Hüüru maanteega. Uue teelõigu teise otsa tulebki kõnealune raudteeviadukt. Uue teelõigu kõrvale valmib ka 800 meetri pikkune kergliiklustee. Pärast viadukti valmimist jätkub tee-ehitus ning selle aasta tööd peaksid oktoobris lõpetatud saama.
Topi liiklussõlme projekti raames on Laagri Maksimarketi ette Pärnu maantee alla juba rajatud jalakäijate tunnel ning mullu algas viaduktiga üle Tallinna-Pärnu maantee kulgeva 1,3-kilomeetrise teelõigu ja ringristmike ehitus, mis jõuab lõpule samuti sel sügisel. Viimane, kolmas etapp on 3,7 kilomeetri pikkune Alliku-Laagri-Hüüru maantee ja Instituudi tee ühendus. See on praegu maade omandamise faasis ning ühendustee ehitus peaks algama järgmisel aastal.