Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Tallinn katsetab betoontee ehitamist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy

Sel nädalal valatakse betoonist teekatet Põhja-Tallinnas Sõle tänaval Nisu peatuses, järgmisel kevadel rajatakse esimene betoonist tänavalõik.

Linnakantselei vanemspetsialisti Priit Willbachi sõnul saavad peatused lõplikult valmis augusti alguseks.

Tänavatele ja eriti just ühissõidukipeatustesse tekkivad pikiroopad on Tallinna tee-ehituses ammune probleem, mida on püütud erineval moel lahendada. Nii näiteks on mõnes peatuses kaetud sõidutee isegi parkettkiviga, , kuid see oli Willbachi sõnul täielik altminek. «Betooniga tehti esimene katse eelmisel aastal Mustamäel Sääse peatuses, see on nüüd valmis. Seekord tegime põhjaliku eeltöö ja kõigepealt tuleb betoonist teekate Nisu peatusse mõlemal suunal, siis veel Uus-Sadamasse ja Mustamäe teele,» loetles Willbach.

See kõik on ettevalmistus ja katsetamine palju suuremaks projektiks. Nimelt tahetakse järgmisel aastal rajade 500 meetri pikkune betoontee katselõik. Ühissõidukipeatuste betoonist teelõike monitooritakse põhjalikult ja saadud teadmised lähevad käiku järgmisel kevadel, kui Paldiski maanteele Järveotsa tee ristmiku piirkonda rajatakse 500meetrine betoontee lõik. Umbes pool sellest saab olema puhas betoon. Teine pool teed on selline, et betoonikiht kaetakse omakorda veel umbes viie sentimeetri paksuse asfaldikihiga.

Willbachi sõnul ei tegeleta selles osas jalgratta leiutamisega, sest kõik lahendused on maailmas ammu järele proovitud. «Katselõigu pealt on näha, kuidas selline tee vastu peab. Teoorias on kõik lihtne, aga meil puuduvad praktilised kogemused,» lausus Willbach.

Betoontee peaks tema sõnul vastu pidama umbes 50 aastat ning poole sajandi perspektiivis on rahaline kokkuhoid võrreldes asfaltbetoonteega üsnagi märkimisväärne.

Tagasi üles