Liesmenti sõnul ei jaga laeva eestlastest kapten, vanemmehaanik ja vanemmadrus soomlastest kolleegidega arvamust, et laev oleks olnud merehädas, rünnakute all ja puuduva joogiveega.
«Mingit merehäda ei ole meie laeval olnud. Oleme pidevalt ühenduses eestlasest kapteniga ning tuli välja, et laev ei ole kaugeltki olnud merehädas ega ka eelnevalt kirjeldatud seisukorras. Kogu info läks lahti kahest soomlasest meeskonnaliikmest, kellel tekkis konflikt tööandjaga. Otsustasime, et vahetame esimeses sadamas välja kaks soomlasest meeskonnaliiget, kellega on olnud ka varasemal ajal tööalaseid erimeelsusi,» teatas Rauma Cata Estonia OÜ juhatuse liige Gert Liesment.
Tema sõnul kirjutasid soomlased ilma laeva kapteniga arutamata Soome meediale värvika kirja, milles sisalduv info on vastuolus ülejäänud meeskonnaliikmete jutuga.
«Eesti meremehed väidavad, et mingit laeva ründamist ei ole olnud. Vähemalt nemad ei ole seda oma vahis täheldanud. Ainukesed, kes laeva juurde trügivad, on väikeste paatidega tüütud kaupmehed, kes üritavad meeskonnale oma tooteid järjekindlalt pakkuda. Ühtlasi kinnitavad Eesti meeskonnaliikmed, et laeval on piisavalt joogivett ja muud vajalikku. Laev ootas tõesti mõnda aega reidil, kuid sellises piirkonnas on see täiesti tavaline. Vahel tuleb laevadel sellises rajoonis oodata sadamasse pääsemist koguni nädalaid,» märkis Liesment.
Puksiirlaev saabus eile õhtul Dakari sadamasse, kus täiendatakse varusid ning kust peatselt jätkatakse sõitu edasi.
Laev kannab praegu veel esialgset nime Smitireland, kuid siirdudes Soome lipu alla saab alus uue nime.