1182.ee ostukorvi projekti eestvedaja Kaarel Tigas külastas Tallinna Linnapoodi (Lipo), et võrrelda sealseid hindu teiste kaupluste toodete hindadega. Tallinna Turgude juht Tiia-Liis Jürgenson pole aga tehtud võrdlusega rahul.
Tüli majas: linnapood leiab, et neile tehti ülekohut
Tigas tegi külaskäigust linnapoodi lühikese reportaaži ning lisas selle lõppu hinnavõrdlustabeli. «Kuna sealne tootevalik on teistest kauplusest mõnevõrra väiksem ja erinev, teeme taolist vaatlust ühekordse projektina,» kommenteeris Tigas.
Tigas kirjutas veebilehel: «Vaatluse lõpptulemus võib nii mõnelegi aga üllatav olla: LIPO jääb alles neljandale kohale, toidukorvi hind on esimeseks tulnud Maxima omast ligi neli eurot kallim! Arvestades, et kogu vaadeldud ostukorvi maksumus on 30 euro ringis, on tegu igati märkimist väärt summaga. Enamasti jäävad sarnase tootevalikuga hinnavaatluse puhul end soodsatena positsioneerivate poodide hinnaerinevused ühe euro piiresse.»
Tallinna Turgude juht Tiia-Liis Jürgenson on hinnavõrdluses ja selle eestvedajas pettunud: «See on tarbija eksitamine ja meie lipo-le negatiivse kuvandi tahtlik loomine.» Jürgensoni sõnul on ebaõiglane, et võrdluses on suvalised tooted mitte ostukorvi hinnad. Tema sõnul on ka välja toodud valed hinnad: «Juust on meil 4.48 eurot, mitte 5.16. Ma ei tea, kust need hinnad on võetud!?»
Jürgenson selgitas, et ostukorvi tooted on paika pandud käskkirjaga, mis toetub uuringule, milliseid tooteid pere kõige rohkem ostab. «See nimekiri on meil ju ka kaupluses väljas,» väljendab Jürgenson pettumust.
Tallinna Turgude juhi sõnul läheb linnapoel väga hästi: «Iga päev käib meil keskmiselt 800-900 ostjat, ainult jaanipäeval oli vähem.» Hinnavõrdluse koostajaga lubab Jürgenson ise ühendust võtta.
Kaarel Tigas selgitas, et vaatlemisel kirjutatakse üles need hinnad, mida toote etiketil või toote juures oleval hinnasildil poes viibimise hetkel nähakse. «Ma ei oska öelda, millisest juustuhinnast Jürgenson täna räägib, meie valisime selle nädala kolmapäeval võrdlusse Hollandi juustu. Kontrollisin, et ka hinna sisestamisel võrdlustabelisse pole viga tehtud,» selgitas võrdluse koostaja. «Mis puudutab toodete valikut üldisemalt, siis me ei võta hindade võrdlemisel kunagi täielikult aluseks ühegi poe reklaamitavat ostukorvi, kuna see annaks teiste ees tuntava eelise,» rääkis ta. «Pole mingi uudis, et kaupmehed meelitavad inimesed odavaid kaupu reklaamides poodi ja loodavad, et ostutuhinas ka konkurentidega võrreldes kallimat kaupa korvi laotakse. Nagu selgus, pole ka munitsipaalpood siinkohal erandiks. »
Hinnavõrdlustabelit vaata siit: www.1182.ee/ostukorv